خبرهای داغ:
مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی عنوان کرد؛

افزایش 52 سانتی متری سطح آب دریاچه ارومیه/ کاهش پوشش گیاهی عامل ایجاد کانون های گرد و غبار است

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی تراز آبی دریاچه ارومیه را در حال حاضر 1270/65 اعلام کرد و گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 52 سانتی متر افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۷۳۵۵۷۰
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، پرویز آراسته در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی کانون های گرد و غبار در آذربایجان غربی توسط اداره کل حفاظت از محیط زیست استان اظهار کرد: کانون های اصلی در استان در حوزه دریاچه ارومیه است که سعی کردیم با تثبیت بیولوژیک و مالچ پاشی آن را کنترل کنیم.

وی افزود: البته طبق اطلاعات و اندازه گیری های انجام شده بیشترین کانون گردو غبارها و ریزگردها مربوط به خارج از کشور است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی یکی از عوامل ایجاد کانون های گرد و غبار در استان را کاهش پوشش گیاهی مناطق کوهستانی دانست و گفت: با این وضعیت دریاچه ارومیه نیز موجب تشدید بیشتر این ریزگردها در این استان شده است.

آراسته با اشاره به سطح تراز دریاچه ارومیه ادامه داد: در حال حاضر این رقم 65/1270 می باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 13/1270 متر بوده 52 سانتی متر سطح تراز افزایش داشته است.

وی گفت: البته میزان بارندگی ها در حوزه دریاچه ارومیه فرقی نکرده اما در کل سرزمین بارش ها افزایش داشته و ضمنا تغییر رژیم بارش ها و اقداماتی که در راستای احیا صورت گرفته باعث شده تبخیر کمتری صورت گیرد.

آراسته سامانه 1540 را نیز برای اعلام گزارش هایی در خصوص مخاطرات محیط زیست عنوان کرد.

ارسال نظرات