خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان به ادبیات آذربایجان توجه خواهد داشت، گفت: این بنیاد به پاتوق اهالی فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان تبدیل می شود.
کد خبر: ۸۷۳۵۵۶۹
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی در افتتاحیه شعبه استانی بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان اظهار کرد: ایجاد این بنیاد امری ضروری بود و نتایج این افتتاحیه را در سالهای بعد خواهیم دید.

وی افزود: همیشه جزء مطالبات هر منطقه ای است که هویت آنها حفظ و در عصر کنونی خود را نشان دهد و یکی از اقداماتی که در این راستا می توانست انجام بگیرد ایجاد بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: این بنیاد در استانهای آذربایجان از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان شعب استانی خواهد داشت وهمچنین در دیگر استانهایی که هویتی مشترک با ما دارند فعال خواهد بود.

کریمی با انتقاد از منتقدان ادامه داد: عده ای فکر می کنند زیرساخت های فرهنگی یعنی ساختمان اما باید گفت زیرساخت های فرهنگی خلأ در وجود چنین بنیادی.

وی یادآور شد: آذربایجان غربی اولین استانی است که در آن شعبه استانی بنیاد افتتاح می شود.

کریمی تصریح کرد: آذربایجان غربی از نظر قدمت و دیرینه تاریخی از دیگر استانهای آذری نشین قدیمی تر و ریشه دارتر است اما دیگر استانها کار کرده و خود را مطرح ساخته اند.

وی تأکید کرد: در این استان مفاخر بسیاری داریم که باید توسط بنیاد ارج نهاده شوند از جمله جلال افشار در رشته زیست شناسی، دکتر کاشیگر در حوزه فیزیک و ژاله آموزگار.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه این بنیاد به ادبیات آذربایجان توجه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان به پاتوق اهالی فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان تبدیل می شود.

ارسال نظرات