خبرهای داغ:
مقامات مصری امروز (یکشنبه) اعلام کردند که تصمیم دارند گذرگاه رفح را از روز سه شنبه به مدت ۳ روز تنها برای عبور حجاج باز کنند.
کد خبر: ۸۷۳۵۴۸۶
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، با تصمیم مقامات مصری، حجاج فلسطینی از روز سه شنبه به مدت سه روز می توانند از گذرگاه رفح در مرز میان غزه و مصر برای رفتن به عربستان و حضور در مناسک حج عبور کنند.

 

«ایاد البزم' سخنگوی وزارت و امنیت داخلی فلسطین گفت که مقامات مصری به او اطلاع داده اند که گذرگاه از روز سه شنبه تا پنجشنبه برای عبور حجاج فلسطینی باز خواهد بود و مسافران عادی نمی توانند تردد داشته باشند.

 

مصری ها از زمان بروز حمله تروریستی اکتبر 2014 در شبه جزیره سینا گذرگاه رفح را بسته اند و تنها در چند مورد به صورت موقتی آن را بازگشایی کرده اند.

 

این گذرگاه زمینی ماه گذشته پس از مدت ها تعطیلی به مدت پنج روز بازگشایی شد و 4هزار274 مسافر فلسطینی موفق به عبور از آن شدند.

 

رژیم اشغالگر صهیونیست با محاصره دریایی، زمینی و هوایی اجازه خروج هیچ یک از ساکنان نوار غزه را به خارج از این منطقه نمی دهد و منطقه مرزی رفح در بخش مصر و نوار غزه تنها مرز عبوری فلسطینیان به خارج از نوار غزه است.

 

این گذرگاه نیز هر از چند گاهی به روی فلسطینیانی که برای مداوا و یا تحصیل و یا فعالیت های تجاری قصد خروج از غزه را دارند از طرف مصر بسته می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها