خبرهای داغ:
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: روحیه انقلابی و ارزشی باید در دانشگاه‌ها حفظ شود.
کد خبر: ۸۷۳۵۴۷۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست مسئولان استانی دفاتر نهاد، اظهار داشت:  در نهج البلاغه هم درباره افضل اعمال آمده، افضل اعمال اعمالی است که در انجام آن به نفست فشار آورده شود چرا که اگر تمام کارهایی که انجام می‌دهیم خوشایند ما باشد، معلوم نیست چیزی گیر ما بیاید و هر چه کار سخت را دنبال کنیم، از انجام آن کار بیشتر عاید ما می‌شود.

وی افزود: در جای دیگر از روایات اشاره شده است که اعمالی که موجب کراهت انسان می‌شود را انجام ندهید و نیز از انجام کاری که موجب نفرت شما می‌شود پرهیز کنید. نفس انسان علاقه زیادی به آسایش و راضی بودن دارد و دنبال کار سخت نمی‌رود و این جایی است که انسان می‌گوید "من خوشم می آید" آن کار را انجام دهم.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها و آمادگی مسئولان دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور افزود: دفاتر نهاد باید با در نظر داشتن این مطالبات و شناسایی نقاط ضعف و قوت خویش، کارها را با عمق بیشتر انجام دهند. این نگاه عمیق به‌تدریج منجر به این خواهد شد که از تمام ظرفیت‌های دانشگاه‌ها در پیگیری مطالبات به‌خوبی استفاده شود. اولویت‌سنجی در برنامه‌ها موجب می‌شود که دانشگاه‌ها در حوزه گوناگون فرهنگی و دینی رشد بیشتری داشته باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری درباره حمایت از نیروهای ارزشی و انقلابی در دانشگاه‌ها افزود: باید روحیه دانشجویان انقلابی و ارزشی در دانشگاه‌ها حفظ شود و همان‌طور که مقام معظم رهبری فروده‌اند، باید روحیه انقلابی و ارزشی در بین دانشجویان تقویت شود.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به آغاز سال تحصیلی و همراهی آن با آغاز ماه محرم و عزاداری سیدالشهداء تأکید کرد: ماه محرم در آغاز سال تحصیلی است و باید به آرمان‌ها و اهداف این ماه توجه ویژه‌ای در دانشگاه‌ها شود و از این فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده نهایت استفاده را کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به طرح برخی موضوعات فرعی در فضای رسانه‌ای کشور که اولویت کشور نیست، افزود: ما باید مراقب باشیم که درگیر برخی از حرف‌ها که در رسانه‌ها به چشم می‌خورد نشویم چرا که برخی این موضوعات است و مشکلات کنونی جامعه اینها نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها