خبرهای داغ:
جوان ۲۵ ساله ایرانی که به دلیل مهاجرت غیرقانونی به استرالیا در اردوگاه پناهندگان گینه نو پاپوا در بازداشت به‌سر می‌برد برنده جایزه کاریکاتور سیاسی استرالیا شد.
کد خبر: ۸۷۳۵۴۳۶
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهاجر غیرقانونی 25 ساله ایرانی که در بازداشت در جزیره مانوس گینه پاپوا به‌سر می‌برد برنده جایزه کاریکاتور سیاسی استرالیا شد. کاریکاتور وی در روزنامه گاردین و خبرگزاری رویترز منتشر شد.

رویترز اعلام کرد: نام اثر این جوان ایرانی «ماهی خورده شده» است که نشان دهنده دوران سخت سه ساله بازداشت این فرد در جزیره مانوس است. وی از اختلال حواس و استرس و افسردگی و شرایط بسیار سخت این اردوگاه رنج می‌برد.

طبق قوانین بسیار سخت استرالیا، هر فردی که تلاش کند بصورت غیرقانونی و با قایق خود را به استرالیا برساند دستگیر شده و به اردوگاه مانوس یا نائورو در اقیانوس آرام جنوبی فرستاده می‌شود و هیچ وقت اقامت این کشور را دریافت نخواهند کرد.

crni موسسه بین‌المللی حقوق کارتونیست‌ها اظهار داشت این کاریکاتور باعث شد خیلی‌ها که در این اردوگاه به سر می‌برند به خیابان ریخته و دست به اعتراض بزنند و به این دلیل علی، جوان 25 ساله ایرانی مورد ضرب و شتم، محرومیت از غذا و بدترین رفتارهای نگهبانان این اردوگاه قرار گرفته است.

مقامات استرالیا و گینه پاپوا گفته‌اند که اوایل ماه آتی این اردوگاه را تعطیل می‌کنند اما عنوان نکرده‌اند که سرنوشت 800 پناهنده بازداشت شده آن چه خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها