خبرهای داغ:
مستند «نبرد فانتوم» با موضوع رشادت‌های خلبانان در نبردهای مختلف حق علیه باطل تولید می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۵۴۲۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی جبین شناس کارگردان مستند «نبرد فانتوم» از پایان مرحله مصاحبه با خلبانان دفاع مقدس در این مستند خبر داد و گفت: با پایان یافتن بخش اول تصویربرداری، در روزهای آینده بر اساس صحبتها و توصیفاتی که خلبانان از شرایط عملیات خود داشته‌اند، بخش بازسازی صحنه‌های افتخار آفرینی آنها را آغاز خواهیم کرد.

این کارگردان بازسازی‌های مورد استفاده در این مستند را به دو بخش واقعی و انیمیشن تقسیم کرد و افزود: بخشی از بازسازی صحنه‌های جنگ، به صورت واقعی و با استفاده از هواپیماهای واقعی انجام می‌پذیرد که با همکاری نیروی هوایی ارتش در آینده نزدیک فیلمبرداری می‌شود و بخشی دیگر از بازسازی صحنه‌های جنگی با استفاده از انیمیشنهای فاخر و باورپذیر صورت می‌گیرد که امیدواریم در القای حس به مخاطب مؤثر واقع شود.

جبین شناس اضافه کرد: در مستند «نبرد فانتوم» با خلبانان شاخصی چون تیمسار برات‌پور (طراح حمله اچ 3)، خلبان ضرابی، خلبان نمکی، خلبان صمدی، خلبان بختیاری و ... مصاحبه انجام شده و از آنها خواسته شده است تا به تشریح مأموریتهای مهم خود در عملیاتهای هوایی در 8 سال دفاع مقدس بپردازند.

وی زمان اکران این مستند 5 قسمتی را هفته دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه آغاز حمله ارتش صدام به کشورمان به صورت هوایی انجام شد و از همان روزهای ابتدایی جنگ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به طور جدی برای پاسخ به دشمن بعثی وارد میدان شدند، تلاش داریم در سالروز آغاز جنگ تحمیلی، اولین قسمت این مستند را پخش کنیم.

این کاگردان مستند در پاسخ به سؤالی در خصوص بیان یکی از جالب‌ترین خاطرات خلبان‌های مورد مصاحبه، گفت: قره باغی در یکی از مصاحبه‌ها، به ذکر خاطره‌ای از هدف اصابت موشک قرار گرفتن هواپیمایش در یکی از عملیات‌ها در خاک عراق و از بین رفتن نیمی از دم و نیمی از بال هواپیما می‌پردازد و نحوه مدیریت خود را برای ادامه پرواز با هواپیمای دو نیم شده و فرود خود در پایگاه هوایی شهید نوژه شرح می‌دهد که به نظرم بسیار جذاب و قابل تأمل بود.

مستند «نبرد فانتوم» به کارگردانی مهدی جبین شناس و تهیه کنندگی سالار بی باک در خانه مستند انقلاب اسلامی در حال تولید است و تا پایان شهریور برای پخش از تلویزیون آماده می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها