خبرهای داغ:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از وجود رانت در اقتصاد ایران، گفت: فیش‌های نجومی تنها بخش کوچکی از غارت بیت‌المال در کوران فسادها و تبانی‌های مدیریتی است.
کد خبر: ۸۷۳۵۳۸۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در نشست علنی امروز یکشنبه (7 شهریور) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته دولت گفت: عدالت، ایثار و سلامت سه ویژگی سرداران شهید انقلابی است و کارآمدی، معیار انتخابات ریاست‌جمهوری آینده خواهد بود.

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: عدالت نیازمند تعریف مصداقی است نه انتخاباتی، امروز مظلوم‌ترین افراد جامعه جزو فراموش‌شدگان روند توسعه در کشور هستند.

 

وی با بیان اینکه بیکاران، کارگران و افراد زیر خط فقر، ‌با افزایش مشکلات معیشتی مواجه‌ هستند، تصریح کرد:  بازنشستگان در ایامی که نیازمند امنیت ذهنی هستند مشکلات ذهنی زندگی آن‌ها را بیقرار کرده است. این مملکت روی دوش بازنشستگان بنا شده و اکنون بی‌توجهی به این عزیزان خلاف انصاف است.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه‌ اقشار فقیر جامعه رزمندگان زمان جنگ بودند، افزود: چه بسیار آقایانی که در روزگار غم و شادی کشور فقط مشغول استفاده از رانت‌های دولتی بودند، کار را عامه مردم انجام می‌دهند و خاص‌ها فقط مشغول جمع کردن مجوزها و معافیت‌ها برای خودشان هستند.

 

فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه بسیاری از خواص با رانت و پارتی‌بازی کارمند دولت شده اند، تصریح کرد:  از زمانی که دولت‌ها با شعار کوچک‌سازی، درِ استخدام را بسته‌اند،‌ بسیاری از خواص با رانت و پارتی کارمند دولت شدند.

 

وی با بیان اینکه فرهنگیان مطابق وظایف محوله خود حقوق و مزایا نمی‌گیرند، گفت: وزارت آموزش و پرورش متاسفانه حیاط خلوت سیاسیون است.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: فصل دوم قانون برنامه پنجم توسعه بر دانش بنیان بودن توسعه تاکید دارد ولی کماکان میان حقوق فرهنگیان و دیگر کارکنان در این حوزه تبعیض وجود دارد، آیا همترازی به عنوان درس اول علم در این حوزه اجرا شده است؟

 

وی با بیان اینکه ایثار نیاز مدیریتی کشور است، گفت:‌ مدیران پشت میز نشین، آفت مدیریتی کشور هستند. در خلال سفر دولت به کرمانشاه اگر تنبلی برخی مدیران نبود، پتروشیمی اسلام‌آباد غرب اجرایی می‌شد. آیا رئیس جمهور می‌داند که اشتغال بیش از 5000 نفر در غرب کشور منتظر چند دقیقه اجرای انجام وظیفه مسئولان دولت است؟ به همین دلیل می‌گویم که فضای فکری برخی مسئولان با بدبختی‌های مردم هم‌خوان نیست.

 

نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه‌ سلامت، نیاز جدی توسعه در کشور است، افزود: چین با یک و نیم میلیارد نفر جمعیت داخل کشور خود را سالم نگه داشته ولی واسطه‌های ناسالم ایران را به زباله‌دان اجناس ناسالم چینی تبدیل کرده‌اند. رانت کماکان در اقتصاد ایران حکومت می‌کند و فیش‌های نجومی تنها بخش کوچکی از غارت بیت‌المال در کوران فسادها و تبانی‌های مدیریتی است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان خواست به سه تحقیق و تفحص از قاچاق کالا، قراردادها و موافقت‌نامه‌های پس از برجام و پرونده‌های حقوقی با دولت آمریکا رای مثبت دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها