خبرهای داغ:
در پی ادامه اقدامات تنش‌زای «ثامرالسبهان» در عراق، وزارت خارجه این کشور از عربستان خواست سفیرش در بغداد را تغییر دهد.
کد خبر: ۸۷۳۵۳۸۲
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، وزارت خارجه عراق روز یکشنبه (امروز) با صدور بیانیه‌ کوتاهی اعلام کرد از عربستان خواسته سفیر خود را در بغداد تغییر دهد.

 

شبکه خبری «سومریه»، به نقل از «احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که بغداد از ریاض خواسته «ثامر السبهان» سفیر عربستان در عراق را تغییر دهد و سفیر دیگری به جای او معرفی کند.

 

پیشتر «ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق نیز گفته بود که اقدامات السبهان در عراق دخالت در امور داخلی این کشور است و اقدامات او ربطی به نقش‌اش به عنوان سفیر کشورش در عراق ندارد.

 

وزارت خارجه عراق همچنین پیشتر اعلام کرده بود که بارها سفیر عربستان در بغداد را فراخوانده و به او اطلاع داده بوده که باید به اصول و قوانین بین المللی پایبند باشد.

 

بر همین اساس بغداد تأکید کرده بود که در صورت ادامه این روند اقدامات لازم را در خصوص السبهان اتخاذ می‌کند و  اجازه نمی‌دهد سفرای کشورهای دیگر در عراق به گفتمان طائفه‌ای در این کشور دامن بزنند.

 

ثامر السبهان بارها با اظهار نظر درباره روند عملیات ارتش و بسیج مردمی عراق در برابر داعش، در این کشور جنجال به پا کرده بود.

 

سفیر عربستان در بغداد در تازه ترین اظهاراتش مدعی شده بود نیروهایی که وفادار به ایران خوانده به دنبال ترور او در عراق هستند؛ این ادعا از سوی نهادهای امنیتی عراق تکذیب شد و وزارت کشور عراق تأکید کرد که السبهان به هیچ وجه نیروهای امنیتی را در جریان تلاش برای ترور‌ اش، نگذاشته و هیچ خطری جان او را تهدید نمی‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها