خبرهای داغ:

آمادگی ۱۰ هزار نیروی داوطلب برای آزادسازی موصل

یک نماینده پارلمان عراق از حضور و آمادگی ۱۰ هزار نیروی داوطلب ترکمان، مسیحی و شبک در درون الحشدالشعبی به منظور آزادسازی شهر موصل در شمال این کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۵۳۷۴
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری المعلومه، 'جاسم البیاتی' از ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق گفت که ده هزار نیروی داوطلب ترکمان، مسیح و شبک در قالب الحشد الشعبی و پلیس فدرال آماده مشارکت در عملیات آزاد سازی شهر موصل هستند.

 

یک مسئول عراقی نیز اعلام کرد که نیروهای داوطلب ترکمان، مسیح و شبک و اهالی نینوا در قالب نیروهای فدرال در آزاد سازی موصل شرکت خواهند داشت.

 

وی افزود متوقف ساختن این عملیات برای آزاد سازی کشورمان به هیچ بهانه ای قابل قبول نیست و رد این حقیقت تنها از سوی کسانی است که خواسته و امیال دیگری دارند.

 

یک منبع آگاه در میان نیروهای الحشد الشعبی عراق روز شنبه گفت که 18 هزار نفر از این نیروها خود را برای نبرد آزادسازی شهر موصل مرکز استان نینوا از اشغال تروریست آماده می کنند.

 

وی با بیان اینکه اکثر نیروها از گردان های بدر، العصائب، الخراسانی و دیگر گردان های هستند، افزود: نبرد آزادسازی موصل نزدیک است و نیروهای الحشد الشعبی از پیشگامان و طلایه داران این عملیات خواهند بود.

 

نیروهای مشترک عراق در ماه های گذشته عملیات مقدماتی آزاد سازی شهر موصل را آغاز کرده و موفق شده اند مناطقی را در جنوب موصل را آزاد کنند.

 

تروریست های داعش در نتیجه پیشروی های نیروهای عراقی در منطقه قیاره که در حال حاضر تحت کنترل این نیروها قرار دارد، دارای شرایط بحرانی و وخیم در موصل هستند و برای شکست ناکامی های خود از غیر نظامیان انتقام می گیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار