خبرهای داغ:
خلاف توقع افکار عمومی؛

دولت تعمدا پرونده برخورد با چند صد مدیر نجومی را بایگانی کرده است

دولت با وجود اطلاع از حجم و شدت انزجار و اعتراض افکار عمومی همچنان به موضوع اهمیت نمی‌دهد و برخلاف انتظار و توقع مردم و رهبری مایل است این پرونده فساد گشوده نزد مردم را بایگانی کند.
کد خبر: ۸۷۳۵۳۵۶
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:
 
1- سخنان وزیر دادگستری در گفت و گو با روزنامه ایران از جهاتی بسیار مهم است . او درباره حقوق های نجومی و  قضاوت مردم گفته است "  آنها ( دریافت کنندگان حقوق های نجومی) در نقطه کور رادار دولت بودند...بشدت مردم ناراحتند، گله جدی مردم است که البته بحق هم هست
 
خبرنگار: نظرسنجی و گزارش هم در هیئت دولت راجع به دیدگاه مردم ارائه شد؟
 
پورمحمدی: بله، نظرسنجی‌ها خیلی منفی بوده است.
 
خبرنگار: جهانگیری گزارشی به روحانی داده و گفته بود آنهایی که این حقوق‌ها را گرفته‌اند، باید برگردانند و آنهایی که جرم یاتخلف مرتکب شده‌اند، باید به قوه قضائیه معرفی شوند. سخنگوی قوه قضائیه هم گفت هنوز کسی را به ما معرفی نکرده‌اند. چه توضیحی دارید؟
 
پورمحمدی: دلیلش روشن است چون اولاً زمان می‌خواست ما در فرهنگ ایرانی هم زود می‌خواهیم، هم خوب می‌خواهیم هم قیمت ارزان می‌خواهیم. این جزو فرهنگ عامه است در همه چیز و عملاً در هیچ بازار و جامعه‌ای این سه تا با هم جور درنمی‌آید. ما حالا فرهنگ عامه را در فرهنگ اداری هم می‌خواهیم تحمیل کنیم که نمی‌شود".
 
2- اگر این سخنان را با مواضع سخنگوی دولت و برخی وزرا نظیر وزیر بهداشت و صنعت و... جمع کنید که گفتند این مدیران "سرمایه نظام و امانتدار کشور ! بودند یا حق طبیعی و متعارفشان بود ، معلوم می شود دولت با وجود اطلاع از حجم و شدت انزجار و اعتراض افکارعمومی همچنان به موضوع اهمیت نمی دهد و برخلاف انتظار و توقع مردم و رهبری مایل است این پرونده فساد گشوده نزد مردم را بایگانی کند.
 
اگر حتی به آمار "100 تا 300 مدیر متخلف" که آقای روحانی در کرمانشاه تصریح کرد اکتفا کنیم ، باز هم سوال مردم این است که دولت  چرا با استعفای محترمانه ! حدود 10 مدیر _ که تازه برخی از آنها بلافاصله به مشاغل مهم دیگر گماشته شدند_ پرونده را بست؟    

3- به تعبیر ابراهیم اصغرزاده در مصاحبه با روزنامه اعتماد " دولتی که به مردم می‌گوید ٤٥ هزار تومان یارانه نگیرید تا بتوانیم برنامه‌های توسعه را پیش ببریم، از آن سو نمی‌تواند به مدیران خود بگوید شما هم باید فداکاری کنید.
 
اینجاست که فاقد صلاحیت اخلاقی می‌شود. آن‌وقت دولتی می‌شود که از طبقه خاص و منافع طبقه خاصی حمایت می‌کند اما منافع توده ‌های مردم را نمی‌تواند بفهمد. دولت دائما ناله می‌کند که من مجبور هستم هر ماه یارانه بپردازم اما هیچ حواسش نیست چه مقدار حقوق‌های آنچنانی دارد حیف و میل می‌شود.
 
آقای روحانی باید متوجه باشد که درباره دولت ایشان تصویری از یک دولت فشل و ضعیف در ذهن مردم دارد شکل می‌گیرد. دولت_ناکارآمد بدترین اتفاق برای شرایط سال ٩٦ است ". و باز به تعبیر او در مصاحبه با روزنامه وقایع اتفاقیه "ماجرای فیش‌های حقوقی مدیران دولتی، به پاشنه آشیل دولت تبدیل شده است. پنهانکاری و سرپوش گذاشتن بر انتشار حقایق و اطلاعات و  نامحرم تلقی کردن افکار عمومی موجب فساد و تباهی می‌شود".

4- کاش دولتمردان تا برایشان دیر نشده این تذکر و مطالبه  رهبرانقلاب را به جان بخرند : "  کسی که در ماه یک‌میلیون یا یک‌میلیون‌ودویست یا یک‌ میلیون‌وپانصد درآمد دارد، خوب میفهمد که پنجاه‌ میلیون یعنی چه . شما امروز در دستگاه دولتی‌تان کسی که از شما یک‌میلیون، یک‌میلیون‌ودویست، یک‌میلیون‌وپانصد، دو میلیون حقوق بگیرد ندارید؟ فراوان.
 
خب، آن‌وقت یک نفر هم سی‌میلیون میگیرد، چهل‌میلیون میگیرد! این غیرعادلانه نیست؟ با مردم همدردی کنید که مردم احساس کنند که همان رنجی را که او میبرد شما هم میبرید و نشان بدهید که عزم راسخ دارید که با این قضیّه برخورد کنید ... برای متخلف اصلاً نباید عذر تراشید؛ برخورد هم بایستی قاطع باشد".
منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها