خبرهای داغ:
دبیر کل انجمن سرمایه‌گذاران منطقه آزاد ماکو گفت: به ضرس قاطع می‌توان از مناطق آزاد به عنوان شرکت سهامی افراد خاص و شرکا یاد کرد.
کد خبر: ۸۷۳۵۳۴۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

حمید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، در ارزیابی کارنامه دولت در ایجاد مناطق آزاد، اظهار داشت: اگر بخواهیم در رابطه با فلسفه ایجاد مناطق آزاد در ایران یک نظر کلی بدهیم باید گفت؛ حتی 5 درصد از اهدافی که مدنظر قانون‌گذاران این طرح بوده در مناطق آزاد اجرایی نشده است.
 
وی با بیان اینکه قانونی که خودشان تصویب کردند هنوز اجرایی نشده، افزود: ترکان معتقد بود که مناطق آزاد در دولت‌های قبلی حیاط خلوت دولت‌ها بوده است. یعنی به جای آنکه این مناطق مرکز فعالیت‌های اقتصادی باشد، قانون‌های سیاسی حاکم بر مناطق آزاد آنها را از اهداف اصلی خودشان دور کرده است. متاسفانه ترکان علاوه بر اینکه کاری در این زمینه انجام نداد و نتوانست این حیاط خلوت را به حیاط امن اقتصادی تبدیل کند به ضرس قاطع می‌توان از مناطق آزاد به عنوان شرکت سهامی خاص جناب ترکان و شرکا یاد کرد.
 
 دبیر کل انجمن سرمایه‌گذاران منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه سازمان‌های نظارتی در مناطق آزاد عملکرد ضعیفی از خود نشان دادند، بیان داشت: علی‌رغم  آنکه طی طوماری از مراجع نظارتی ذی‌ربط درخواست رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در این مناطق را داشتیم اما متاسفانه هنوز کسی به صورت جدی وارد قضیه نشده است.
 
وی ادامه داد:  اقدام دولت برای گسترش مناطق آزاد بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. از آنجایی که انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک است دولت به نوعی می‌خواهد با ایجاد مناطق آزاد کار تبلیغاتی انجام دهد. جز اینکه دولت به دنبال تجمیع آراء  خود در انتخابات است دلیل دیگری برای گسترش این مناطق نمی‌توان متصور شد.
 
دبیرکل انجمن سرمایه‌گذاران منطقه آزاد ماکو در پایان با تاکید بر اینکه نمی‌دانم با چه توجیهی می‌خواهند به افزایش مناطق آزاد اقدام کنند، خاطر نشان کرد:  به جای آنکه اهداف اصلی مناطق آزاد را تعریف کرده تا با عمل به آنها این مناطق به یک الگوی اقتصادی موفق تبدیل شود تنها به کمیت و گسترش آنها فکر می‌کنند. بنده به هیچ عنوان طرح‌ها و لوایح این موضوع را قبول ندارم و در درازمدت با ادامه این روند شاهد تضرر اقتصاد کشور خواهیم بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها