خبرهای داغ:

خوشامدگویی ویژه رهبر معظم انقلاب به ورزشکاران زن محجبه؛ طلایی ترین مدال افتخار

پایان این رقابت ها از نظر ما نه با کسب مدال و برگزاری اختتامیه المپیک برگزار شد بلکه پایان آن را می توان پیام محبت آمیز و پدرانه رهبرانقلاب اسلامی دانست آن جا که به فرزندان ورزشکار ایران زمین نوشتند: به بانوان ورزشکاری که نشانه‌ افتخارآمیز پوشش زن ایرانی را به رخ همگان کشیدند، به بانوی شجاعی که با حجاب کامل در پیشانی کاروان درخشید و به مربیان و پیشکسوتان ورزش کشور، خوشامد می‌گویم و از همه‌ شما سپاسگزاری می‌کنم.
کد خبر: ۸۷۳۵۲۵۹
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

 بازی های المپیک ریو در حالی به اتمام رسید که سهم کاروان ایران از این مسابقات ما را در رده 25 جهان قرار داد.
پایان کار تیم ملی المپیک ایران با کسب مجموع 8 مدال ۳ طلا، یک نقره و ۴ برنز،  پایانی ناخوشایند  محسوب می شود.
نکته قابل تأمل این است که در دولت قبل که همیشه نوک پیکان حملات دولتمردان امید و اعتدال به سوی او نشانه گرفته شده است کاروان ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن  با ۴ طلا، ۶ نقره و ۲ برنز در جایگاه هفدهم قرار گرفت.!
مصاحبات و گفت وگوهای صورت گرفته با اغلب ورزشکاران نشان از کم توجهی و کم لطفی مسئولین ورزش کشور به ورزش های قهرمانی و ورزشکاران ملی دارد به ویژه تر اینکه نامهربانی ها در برخی از رشته های ورزشی بیشتر دیده می شود به طوری که بهداد سلیمی قهرمان وزنه برداری کشور در برنامه خندوانه با رعایت و حفظ  شئونات یک ورزشکار در واکنش به پرسش رامبد جوان درباره وضعیت مدیریت ورزش کشور پاسخ داد: «متاسفانه آن‌طور که از ورزشکاران‌مان انتظار مدال داریم، از آنان حمایت نمی‌کنیم. ما المپیک لندن 12 مدال گرفتیم که مدیران باید پاسخ بدهند امسال چند نفر از آنان دوباره مدال گرفتند. توقعات ورزشکاران رشته‌های مدال‌آوری مثل کشتی، وزنه‌بردای و تکواندو خیلی کم است و مدیران ورزش به سادگی می‌توانند به این خواسته‌ها پاسخ مثبت دهند.»
به هر حال نتایج به دست آمده از المپیک ریو نشان دهنده عدم برنامه ریزی و حمایت درست مسئولین ورزش کشور به ویژه ورزش بانوان از قهرمانان و رشته های قهرمانی است تا جایی که برخی از ورزشکاران در این دوره از رقابت ها بدون همراه داشتن مربی حضور پیدا کرده بودند! لیلا رجبی ورزشکار باغیرت ایرانی یکی از این ورزشکاران است.
اما المپیک ریو در کنار تمام ناکامی هایش زیبایی های قشنگ و ماندگاری نیز داشت، صحنه هایی غرور برانگیز از حضور زنان ورزشکار ایرانی با حجاب اسلامی و از آن هم بالاتر حضور مربی تیراندازی بانوان تیم ملی ایران با حجاب برتر بود. شرینی این حضور اسلامی با پیروزی مقتدرانه کیمیا علیزاده در رقابت با  تکواندوکار سوئدی و کسب مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو، صد چندان شد .
کیمیا علیزاده که  اولین مدال‌آور تاریخ ورزش بانوان کشورمان در المپیک است در مسابقات کسب سهمیه المپیک قاره آسیا مدال طلای خود را تقدیم شهدای مدافع حرم کرده بود.  
نباید از کنار همت و تلاش زحمت نعمتی در مسابقات ریو به راحتی گذشت چرا که او با پیام زیبایی که به جامعه و به ویژه معلولین داد بزرگترین مدال افتخار را برای  میهن اسلامی، وزشکاران معلول ، معلولین جهان و زنان ورزشکار به ارمغان آورد ، او به آنها گفت : « «اجازه ندهید معلولیت بر شما غلبه کند و ورزش بهترین راهکار برای غلبه بر معلولیت است.»
پایان این رقابت ها از نظر ما نه با کسب مدال و برگزاری اختتامیه المپیک برگزار شد بلکه پایان آن را می توان پیام محبت آمیز و پدرانه رهبرانقلاب اسلامی دانست آن جا که به فرزندان ورزشکار ایران زمین نوشتند:
بسمه تعالی
به کاروان ورزشی بازگشته از المپیک: قهرمانانی که با مدال‌آوری دل ملت را شاد کردند؛ به پهلوانانی که از حق خود بر اثر ناداوری‌ها محروم شدند؛ به ورزشکارانی که عدم موفقیت آنان از ارزش تلاش و کوشش آنها نمی‌کاهد؛ به بانوان ورزشکاری که نشانه‌ افتخارآمیز پوشش زن ایرانی را به رخ همگان کشیدند، به بانوی شجاعی که با حجاب کامل در پیشانی کاروان درخشید و به مربیان و پیشکسوتان ورزش کشور، خوشامد می‌گویم و از همه‌ شما سپاسگزاری می‌کنم. قدر شما را می‌دانیم.
نگاه ویژه رهبر انقلاب اسلامی به بانوان ورزشکار و شجاع خواندن ورزشکاران زن محجبه ایرانی در بازی های ریو بزرگترین مدال برای ورزشکاران ماست، و زیباتر از آن نگاه نورانی ایشان به حجاب خانم سکینه خدابنده لو است که او را به ستاره و خورشیدی درخشان بر صورت کاروان ورزشی ایران اسلامی توصیف کرده اند.
چه زیبا این بانوی متعهد و ورزشکار در کسوت یک فرزند ایران زمین از رهبر و پیر فرزانه خود تشکر کرده است و این بانو نمونه ای از بانوان فهیم و قدرشناس ورزشکار ایران اسلامی است که حتی عذر تقصیر برای نگرفتن مدال را نیز پذیرفته است.
رهبرعزیزم، تمام کسانی که در المپیک حضور داشتند هدفی جز سر بلندی کشور عزیزمان نداشتند و عدم موفقیت آن‎ها اگرچه خودشان را بیش از هر کس دیگر می‎آزارد اما با وجود عنایات حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان(عج) و رهنمودهای مشفقانه حضرتعالی، توان مضاعفی یافته و انشاء‎الله در آینده افتخارات بیشتری برای میهن عزیزمان کسب خواهیم کرد .
از طرف فرزند کوچک ایران زمین
انتهای پیام/ ل

 

ارسال نظرات