نماینده مردم شهرستان های شاهرود ومیامی بابیان اینکه باید از استعدادهای نهفته منطقه فرومد بهره براری کرد، گفت: مهاجرت در شرق استان از روستا به شهر و از شهر به شهرهای دیگر بیداد می کند.
کد خبر: ۸۷۳۵۲۱۹
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی، سید حسن حسینی شاهرودی در جمع مردم منطقه فرومد شهرستان میامی ضمن تبریک هفته دولت گفت : زمانی که شاهرود شهرستان شد تنها شاهرود 15 هزار نفر جمعیت داشت که در آن ایام فرومد 10 هزار نفر جمعیت داشته است.

وی افزود: امروز منطقه فرهنگی وتاریخ فرومد نزدیک به 2 هزار نفر جمعیت دارد چرا که جمعیت آن روز  از این روستا مهاجرت کرده اند.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه مهاجرت در شرق استان از روستا به شهر  و از شهر به شهرهای دیگر بیداد می کند، تصریح کرد: این مهاجرت از روستا و شهردر بعد امنیتی، اجتماعی و اقتصادی  تاثیر گذار است.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس به قابلیت های منطقه فرومد اشاره کرد وگفت: فرومد با توجه به قدمت تاریخی که دارد منطقه ی آبادی بوده که در آن معادن غنی کرومیت، کشاورزی و بویژه فلفل این منطقه معروف بوده است.

نماینده مردم شهرستان های شاهرود ومیامی افزود: امروز مشکلات فراوانی برای کشاورزی و به ویژه فلفل این منطقه از قبیل آب، نبود صنایع تبدیل وبسته بندی وجود دارد که باعث خام فروشی مردم می شود.

باید از استعدادهای نهفته فرومد بهره برداری کرد

وی با بیان اینکه با توجه به استعدادهای نهفته ای فرومد نباید به این منطقه محروم گفت، افزود: با توجه به پتانسیل های منطقه از جمله معادن، حوزه گردشگری، کشاورزی وپیشینه تاریخی این منطقه نباید به فرومد محروم گفت و فرومد محروم نگه داشته شده است.

حسینی شاهرودی علت این محرومیت به خاطر مردم و قسمتی دیگر این محرومیت را از مسئولان از قبل تا به امروز انقلاب دانست وگفت: در کشور کمبود منابع نداریم امروز کمبود مدیریت و ضعف مدیریت داریم.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مدیریت ما باید به فکر این باشند که چه امکان منابعی وپتانسیلی در منطقه وجود دارد که با حداقل منابع بتوانیم ظرفیت ها را باربر کنیم .

وی به بخش شدن منطقه اشاره کرد وگفت: جمعیت ملاک اصلی تبدیل شدن این منطقه به بخش است که باید کاری کرد که جمعیت به این منطقه برگردد که می توان باید درخواست از سرمایه گذاران بومی این منطقه که در دیگر مناطق استان وکشور هستند با سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال جمعیت را به منطقه بازگرداند.

حسینی با بیان اینکه امروز بعد از 37 سال شاهد گازرسانی به دورترین منطقه استان هستیم، گفت: طبق وعده وزیر تاپایان سال 96 تمام روستاهای بالای 20 خانواری که در شعاع چند کیلومتری لوله های گاز هستند از این نعممت بهره مند خواهند شد و مناطق دورافتاده از طریق سی ان جی بهره مند خواهندشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها