بنیاد برکت برای محرومیت‌زدایی از دهستان دینارانِ استان چهارمحال و بختیاری، در این منطقه اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۸۷۳۵۱۸۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
معاون امور فنی و زیربنایی بنیاد برکت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: منطقه‌ دیناران ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه‌ کشاورزی، دامداری و شیلات دارد و بنیاد برکت و گروه توسعه اقتصادی تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه‌ی سیاست‌ها و رویکرد توسعه‌ مناطق محروم به بررسی میدانی ظرفیت‌‌های این منطقه پرداختند.

سعید جعفری با اشاره به این‌که بسیاری از مردم منطقه دیناران از نظر معیشت در مضیقه هستند، افزود: برای برطرف کردن مشکل معیشت مردم باید بتوانیم در این منطقه اشتغال پایدار ایجاد کنیم تا مردم نیز بتوانند به درآمد پایدار برسند.

وی ادامه داد: اشتغال‌ پایدار، مردم را در مناطق ماندگار و از مهاجرت‌هایی که برای جامعه مشکلاتی به همراه دارد، پیشگیری می‌کند.

معاون امور فنی و زیربنایی بنیاد برکت منطقه دیناران را برای کشاورزی بسیار مستعد دانست و عنوان کرد: این مناطق به جهت خاک مناسب، فراوانی آب و شیب کوهپایه‌ای برای فعالیت‌های کشاورزی بسیار ارزشمند هستند و با انتقال آب به مناطق کوهپایه‌ای می‌توان در زمینه‌ی کشاورزی و باغداری فعالیت کرد.

سعید جعفری نیاز به زیرساخت‌های ارتباطی از قبیل جاده و برق در برخی نقاط دیناران را لازم دانست و گفت: بخشی از مناطق روستایی دیناران به جهت صعب‌العبور بودن و کوهستانی بودن از نظر راه مشکل دارند و خانوارهای ساکن در این مناطق نیازمند توجه بیش‌تری هستند.

وی آغاز همکاری استانداری و مردم منطقه دیناران در زمینه‌ی کشاورزی را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: استانداری این فعالیت‌ها را در مناطقی آغاز کرده است و این‌که مردم منطقه هم بدون انتظار از دیگر دستگاه‌ها شروع به فعالیت کرده‌اند بسیار قابل توجه است.

معاون امور فنی و زیربنایی بنیاد برکت در پایان بیان کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آمادگی دارد با همکاری استانداری چهارمحال و بختیاری در نقاط حایز اولویت دیناران برای محرومیت‌زدایی مشارکت کند و پروژه‌هایی را که جنبه‌ی فرهنگی و اجتماعی دارند به عنوان یک بسته‌ی توسعه‌ای برای محرومیت‌زدایی در این مناطق اجرا کند.

وی آغاز فعالیت استانداری و مردم منطقه دیناران در زمینه کشاورزی را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: استانداری این فعالیت‌ها را در مناطقی آغاز کرده است و اینکه مردم منطقه هم بدون انتظار از دیگر دستگاه‌ها شروع به فعالیت کرده‌اند بسیار قابل توجه است.

معاون امور فنی و زیر بنایی بنیاد برکت در پایان بیان کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آمادگی دارد با همکاری استانداری چهارمحال و بختیاری در نقاط حائز اولویت دیناران سرمایه گذاری لازم را انجام دهد و پروژه‌هایی که جنبه فرهنگی و اجتماعی دارند را به عنوان یک بسته توسعه‌ای برای محرومیت زدایی از این مناطق اجرا کند.
ارسال نظرات