نماینده مردم آبادان در مجلس در گفتگو با «بسیج»:
منتخب مردم در مجلس دهم گفت: در مواجهه با دیگر فرهنگ ها باید تمام ملاحظات فرهنگی ما قابل طرح و به کرسی نشاندن و قابل پذیرش در اذهان عمومی و جهان بین الملل فکری باشد تا بتوانیم حرفهایمان را الگو قرار دهیم.
کد خبر: ۸۷۳۵۱۶۹
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت در مورد مسائل فرهنگی گفت: ما در هر گوشه از تاریخ که اضمحلال و ریزش بناهای فرهنگی را شاهد بودیم قطعا رد پای استعمار را در نفوذ فرهنگی دیده ایم.

وی عنوان کرد: یعنی نفوذ صورت گرفته و بعد از آن فرهنگ متعالی برپا شده و مورد اعتقاد مردم به ویرانه ای تبدیل شده، قطعا برای مقابله با این نفوذ فرهنگی به رویکردهای مختلفی برای موثر بودن نیاز داریم.

شرفی تاکید کرد: آفند به این معنی نیست که ما در یک لاک دفاعی برویم تا دشمن هر کاری می خواهد بکند و هر قدمی می خواهد پیش برود. در مورد بحث پدافند هم باید به بحث خود آرایی توجه کنیم یعنی باید آرایش ها و بناهای خودمان را تقویت کنیم و مستحکم تر بسازیم. در آنجایی هم که بحث آفند می شود به این معنی نیست که ما به فرهنگ های بیگانه هجوم ببریم بلمه می طلبد ما فرهنگ خود را در مواجهه با فرهنگ های دیگر قابل طرح و قابل دفاع بگذاریم یعنی آفند، نه اینکه بخواهیم فرهنگ های دیگر را از بین ببریم.

وی اظهار داشت: مسئولان باید توجه داشته باشند که آزادی ای را دنبال کنند که بتواند صیانت از جامعه را برای ما رقم بزند و جامعه را حفظ کند و قطعا ولنگاری فرهنگی این طور نیست. در مواجهه با دیگر فرهنگ ها باید رفتار ما رفتار پدافندی باشد یعنی تمام ملاحظات فرهنگی ما قابل طرح و به کرسی نشاندن و قابل پذیرش در اذهان عمومی و جهان بین الملل فکری باشد تا ما بتوانیم حرفهایمان را الگو قرار دهیم.

ارسال نظرات