مسئول بسیج رسانه گیلان در گفتگو با«بسیج»مطرح کرد

لزوم به کارگیری ظرفیت های داخلی برای بومی سازی فضای مجازی

جعفری گفت: باید با استفاده از تمام ظرفیت های موجود وارد بومی سازی فضای مجازی شویم و شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و نهادها و متولیان فرهنگی با جدیت هرچه تمام تر و سرعت منطقی عمل کنند.
کد خبر: ۸۷۳۵۱۵۵
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

محسن جعفری مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هیئت دولت و هشدار های ایشان درخصوص تهدید های فضای مجازی اظهار داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری همواره با تیز بینی و اشراف کامل اطلاعاتی در مواقع مقتضی نسبت به خطرات و شرایط هشدار می دهند بر پیروان ولایت لازم است که با سرلوحه قرار دادن فرامین ایشان در پیگیری موارد تذکر داده شده کوشا باشند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اتکا بر ظرفیت داخل در سخنرانی ها و دیدار های عمومی خود گفت: متأسفانه در حوزه فضای مجازی همچنان با عدم تخصیص و یا تخصیص ناچیز بودجه از سوی مسئولان در این زمینه مواجه هستیم.

مسئول بسیج رسانه گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بستر های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی معروف و پر بازدید که فراگیری گسترده ای هم در میان کاربران پیدا کرده در دست استکبار جهانی و آمریکاست باید به طور همه جانبه و با استفاده از تمام ظرفیت های موجود وارد این قضیه شویم و در این راه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و نهادها و متولیان فرهنگی با جدیت هرچه تمام تر و سرعت منطقی عمل کنند.

جعفری ادامه داد: لذا باید از ابزار و بستر های بومی سازی برای ایجاد جریان فکری انقلاب و ارزشی در فضای مجازی استفاده کرد که البته در این راستا چندین شبکه اجتماعی بومی مانند بیسفون، سلام و ساینا ایجاد شد اما به دلیل ضعف سخت افزاری آنها، آنچنان مورد استقبال و اقبال عمومی قرار نگرفت که البته می توان با حمایت از تولید بومی و داخلی این نقیصه را به صورت قابل توجهی برطرف کرد.

وی یادآور شد: نکته قابل توجه این است که کشور های بزرگی مانند چین از سال های دور با ایجاد موتور جستجوگر ملی و بومی به جای موتور جستجوگر گوگل که ریشه آمریکایی دارد، توانسته به مردم خود بفهماند که استفاده از امکانات مجازی با ظرفیت داخلی می تواند از جاسوسی توسط غرب و استکبار جلوگیری کند؛ همانطور که ما به غذای جسم خود اهمیت خاصی می دهیم و به دنبال تاریخ تولید، انقضا و شرکت تولید کننده آن به لحاظ کیفیت و سلامت آن هستیم حال چگونه می توان پذیرفت که برای غذای فکر و روح و فرهنگ خود شتابزده و بی برنامه عمل کنیم؟

مسئول بسیج رسانه گیلان تصریح کرد: عدم پیگیری موارد مذکور از سوی دولت تنها مخصوص این مسئله نبوده و برخی مسائل و موارد دیگر از جمله بحث مذاکره با غرب و طرح کاسب کارانه موضوع بی حاصل برجام را نیز شامل می شود؛ ضمن اینکه مباحثی مانند مدیریت فضای مجازی که در نگاه عموم و عوام جامعه معنای محدودیت و محرومیت به خود می گیرد پاشنه آشیل دولت در پروپاگاندا و تبلیغات روانی رسانه ای و تبلیغاتی است که برای آزادی بیان و نظایر آن برای خود ترسیم کرده اند.

جعفری اظهار داشت: دست کم گرفتن توان داخلی آنگونه که پیش از این برخی از اعضای دولت از آن دم زدند و ادعای صدور فرهنگ و دین آنگونه که وزیر ارشاد هم به آن داشت از جمله انحراف فکری ریشه ای دولت مذکور با اندیشه های ناب و انقلابی مقام معظم رهبری است؛ پس چه توقعی از دولتی که بر وجود جنگ نرم تردید دارد هست که بخواهد با آن بجنگد؟

وی گفت: لذا به نظر می رسد متولیان دولتی امر فضای مجازی برنامه ریزی و اصلاح ساختار و رفع موانع و تهدیدات و مقابله موثر و عمل بهنگام در فضای مجازی را با توجه به رهنمود ها و تأکیدات امام خامنه ای هرچه سریع تر انجام داده و آن را عملیاتی کنند .

مسئول بسیج رسانه اصفهان در خاتمه بیان داشت: همه ما باید با لبیک به ندای امام خامنه ای منتظر ساز و کار های ابلاغی سازمان های عریض و پر طمطراق دولتی ننشینیم و با اقداماتی انقلابی و هوشمندانه رویای شیرین تسلط بر فضای مجازی را از چشم دشمن دیو سیرت اما گاه خوش صورت برباییم.


ارسال نظرات