مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: 15 هزار فرهنگی استان تا 15 شهریور جاری ساماندهی می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۳۵۱۱۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

هادی زارع‌پور در نشست صبح امروز شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد:  هر ساله و در آستانه شروع سال تحصیلی جدید پروژه‌ای جدیدی در آموزش و پرورش تعریف می‌شود که امسال قبل از اینکه شیو‌ه‌نامه استانی این پروژه ارسال شود آموزش و پرورش استان اقدامات لازم برای شروع سال تحصیلی جدید را انجام داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در پروژه مهر باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که همه مدارس در اول مهر ماه بازگشایی و کار خود را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: ستاد پروژه مهر استان تشکیل و تاکنون بیش از 10 جلسه برگزار کرده و کارگروه این ستاد نیز جلسات را به خوبی برگزار کرده است.

زارع‌پور در ادامه با اشاره به ساماندهی و سازماندهی نیروهای انسانی گفت: 15 هزار معلم در سطح استان هستند که باید کار جابه‌جایی آنها حداکثر تا تاریخ 15 شهریور انجام شود که در بسیاری از مناطق استان این کار آغاز شده است.

وی جمعیت دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی 95-96 را 150 هزار نفر عنوان کرد و گفت: کار ثبت‌نام این تعداد دانش‌آموز در سامانه اینترنتی سناد آغاز شده که تاکنون جزء استان‌های برتر در این خصوص بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آماده‌سازی فضای آموزشی و تجهیز مدارس از دیگر مسؤولیت‌های آموزش و پرورش است که باید تمام 2 هزار و 850 مدرسه در استان برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید تعمیر و تجهیز شوند.

وی از تکمیل 15 پروژه آموزشی تا نیمه دوم شهریور خبر داد و گفت: اداره‌کل نوسازی مدارس استان تا نیمه دوم شهریور 15 پروژه آموزشی را تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهد.

این مسؤول با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهر مادوان افزود: از جمله پروژه‌هایی آموزشی که تا نیمه دوم شهریور تحویل داده می‌شود می‌توان به پروژه 12 کلاسه در شهر مادوان اشاره کرد که با بهره‌برداری از این پروژه بخشی از کمبودهای موجود در این شهر رفع خواهد شد.

زارع‌پور با اشاره به بهره‌برداری از دبستان بنیاد خیریه وفاق سبز علوی گفت: در هفته گذشته بنیاد وفاق سبز علوی نخستین پروژه خیری خود در سطح کشور را در منطقه شرف‌آباد یاسوج به بهره‌برداری رساند.

وی با اشاره به مشارکت خیرین برای ساخت فضاهای آموزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنیاد دکتر مصلی‌نژاد مجتمع آموزشی برابر با استاندار جهانی با اعتبار 4 میلیارد تومانی در استان احداث می‌کند که این مجتمع در مرکز استان احداث خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز مبلغ 12 میلیارد تومان برای احداث فضاهای آموزشی تعهد شد که ساخت و ساز مدارس در استان انجام شود.

ارسال نظرات