حسن پور: نقش محوری و تاثیر گذار اصناف در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با ید به صورت علمی و با راهبردهای کارآمد برجسته سازی شود.
کد خبر: ۸۷۳۵۱۱۶
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشورخبرگزاری بسیج،،غلامرضا حسن پور در همایش نقش اصناف در اقتصاد مقاومتی در محل کانون بسیج جوانان اراک، بیان کرد: محل کسب بازاریان، سنگر جهاد فرهنگی و اقتصادی محسوب می شود و شاغلان حوزه بازار نقش مهمی در ایجاد تمدن نوین اسلامی در این بخش دارند.
وی ادامه داد: نخستین گروهی که به ندای امام راحل و نهضت انقلاب اسلامی در سال 1342 لبیک گفتند، اصناف و بازاریان شهرهای بزرگ کشور از قبیل تهران و قم بودند، بنابراین این قشر از جامعه امروز نیز باید به ندای مقام معظم لبیک گفته و با تمام وجود در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.
مسئول سازمان بسیج اصناف کشور بیان کرد: اقتصاد مقاومتی سلاح مستحکم ایران اسلامی در مواجه با بحران های اقتصادی و اشتغال است و در این عرصه دشمنان با ترویج فرهنگ مصرف گرایی در جامعه به دنبال اهداف شوم خود هستند.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ اصل اقتصاد مقاومتی نقشه راه حرکت در جبهه اقتصادی را برای کشور مشخص کردند و بسیج نیز به خوبی در این مقوله ورود پیدا کرد و اقدامات ارزشمندی را نیز به جای گذاشته است.
حسن پور احیای فرهنگ کار و تلاش در جامعه را پیش نیاز اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: در صورت فعالیت گسترده بازاریان می توان صادرات کالا را از بازارهای بزرگ کشور به نقاط مختلف دنیا آغاز کرد.
وی اضافه کرد: یکی از دلایل اصلی رکود در اقتصاد کشور پایین بودن میزان صادرات کالا است که احیای این مهم با راه اندازی بسیج تجار در دستور بسیج اصناف کشور قرار گرفته است.
مسئول سازمان بسیج اصناف کشور بیان کرد: تشکیل کارگروه های نساجی و پوشاک، طلا و جواهر، لوازم خانگی، فرهنگ و رسانه و خواهران بسیجی از مهمترین فعالیت های این سازمان در راستای ساماندهی اصناف مختلف است.
وی، تشکیل مجمع خیران را یکی دیگر از اقدام های بسیج اصناف کشور عنوان کرد و گفت: تزریق تسهیلات با کارمزد و نرخ بهره بالا نمی تواند نقش موثری در اشتغالزایی بخش اصناف داشته باشد و بازاریان و کسبه توانمند در نقاط مختلف کشور باید با تشکیل مجمع های خیران در راستای احیای واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال جوانان گام برداند.
وی، با تشریح زندگی شهید مهدی عراقی به عنوان شهید شاخص بسیج اصناف نیز گفت: این شهید بزرگوار یکی از کسبه انقلابی بازار بود که توسط گروهک فرقان به همراه فرزندش به شهادت رسید.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی نیز در این نشست گفت: شاخص های مالیاتی یکی از مهمترین مشکلات اصناف استان در شرایط رکود است که به دلیل این معضل، شمار قابل توجهی از کسبه شهر اراک محل کسب خود را تعطیل کرده اند.
به گزارش ایرنا، جمشید زند، قاچاق کالا را یکی دیگر از موانع پیش روی اصناف عنوان کرد و گفت: کالای قاچاق به صورت انبوه از مرزها وارد کشور می شود اما ماموران دولتی در محل کار کسبه خرده فروش، کالای قاچاق را جستجو می کنند و در صورت مشاهده یک قلم جنس خارجی فروشنده را مورد مواخذه قرار می دهند.
وی ادامه داد: یک هزار و 364 بسیجی عادی و 719 بسیجی فعال به صورت سازماندهی شده زیر نظر بسیج اصناف اراک فعالیت می کنند.
اصناف شهرستان اراک زیر نظر 47 اتحادیه صنفی فعالیت می کنند.
ارسال نظرات