مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان گفت :کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل‌آلا در کشور است در حالی که 10 درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند.
کد خبر: ۸۷۳۵۱۱۱
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

کورش یزدان‌پناه صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت بالای استان در زمینه پروش ماهیان سردآبی و گرمابی اظهار کرد: با اقدامات جهاد کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد 200 مزرعه پرورش ماهی فعال بوده که این تعداد نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان به دلیل شرایط اقلیمی ظرفیت خوبی برای پرورش ماهیان گرمابی در مناطق گرمسیری و ماهیان سردآبی در مناطق سردسیری دارد.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل‌آلا در کشور است در حالی که 10 درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند.

یزدان‌پناه با اشاره به میزان مصرف ماهی در این استان بیان کرد: میزان سرانه مصرف ماهی در استان پنج و نیم کیلوگرم است و پیش‌بینی می‌شود این میزان به بیش از 10 کیلوگرم برسد.

وی به رشد تولید ماهیان سردآبی در استان اشاره کرد و گفت: افزود: سال گذشته 13 هزار و 119 تن ماهی سردآبی در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد در صورتی که میزان تولید این محصول در سال 93، 11 هزار و 500 تن بود.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر هیأت دولت به استان و مصوبات آن تصریح کرد: در این سفر برای احداث و سرمایه در گردش مزارع پرورش ماهی 380 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد.

یزدان‌پناه عنوان کرد: 150 میلیارد ریال از این اعتبار برای تأمین سرمایه در گردش و 230 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای احداث 40 مزرعه اختصاص داد شد. 

وی با بیان این‌که برای دریافت تسهیلات 40 مزرعه دارای پروانه بهره‌برداری به بانک‌های معرفی شده است، گفت: با فعال شدن این تعداد مزرعه پرورش ماهی دو هزار و 400 تن به تولید ماهی استان اضافه می‌شود و این موضوع نقش مهمی در اشتغال‌زایی خواهد داشت. 

یزدان‌پناه به اشتغال‌زایی مزارع پرورش ماهی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: یک هزار و 650 نفر در مزارع تولید ماهی مشغول به کار هستند.

ارسال نظرات