خبرهای داغ:

درخواست استعفای فرماندار نژادپرست آمریکا

با افزایش واکنش‌ها به اظهارات پال لوپیج، فرماندار جنجالی ایالت مین، رهبران حزب دموکرات آمریکا خواستار کناره‌گیری او از قدرت شده‌اند.
کد خبر: ۸۷۳۵۰۹۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، لوپیج گفته که عمده مشکلات موادمخدر در مِین بر عهده سیاهان و لاتین تبارها است و آنها "دشمن" این ایالت‌اند.

 

او که اخیرا در ارتباط با گسترش اعتیاد به مواد در ایالت خود سخن می‌گفت، با نشان دادن مدارکی که مدعی شد نتایج یک تحقیق آماری است گفت: در حال حاضر، دشمن رنگین‌پوستان و لاتین تبارها هستند. وقتی شما در جنگید و شما یونیفرم آبی بر تن دارید و دشمن شما قرمز پوشیده، تکلیف شما مشخص است، شما به قرمز شلیک می‌کنید.

 

او در حضور خبرنگاران این سخنان را در تشریح اظهارات دیگری که چند روز پیش کرده بود بر زبان راند و خیلی زود با واکنش تند رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی روبرو شد.

 

خبرنگاران چند روز پیش از او درباره سخنانی که ژانویه امسال در مورد علت رواج هرویین در ایالت مِین گفته بود، پرسیده بودند.

 

فرماندار مِین ژانویه امسال گفته بود مشکل اپیدمی هرویین در این ایالت زیر سر آنهایی است که نام‌هایی چون "دی-پولی؛ اسموثی و شیفتی دارند و از نیویورک و کانتیکت به مِین می‌روند".

 

او روز چهارشنبه در پاسخ به خبرنگاران گفت که باور ندارد سخنان ماه ژانویه او نژادپرستانه بوده بلکه او طی ماه‌های گذشته تلاش کرده با بررسی و جمع‌آوری مدارک در این باره تحقیق کند.

 

لوپیج سپس با اشاره به این مدارک و آمارها گفت: بگذارید چیزی به شما بگویم، سیاه‌پوست‌ها جاده را می‌گیرند، می آیند این بالا اهالی مِین را می‌کشند. شماها باید دنبال این قضیه را بگیرید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها