خبرهای داغ:
در چهارمین روز عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه، یکی از نظامیان این کشور کشته و ۳ تن دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۸۷۳۵۰۴۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از «آناتولی»، روز شنبه در جریان حمله موشکی به دو دستگاه تانک ترکیه، که در عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه موسوم به «سپر فرات» شرکت داشتند، یک نظامی کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند. همزمان با این حمله، درگیری‌های شدیدی میان عناصر گروه تروریستی داعش و جنگجویان کُرد صوره گرفت.

از روز چهارشنبه، که ترکیه تانک‌های خود را وارد خاک سوریه کرده، برای نخستین بار است که چنین درگیری‌هایی صورت می‌گیرد.

به نوشته آناتولی، این نظامی ترکیه در پی حملات موشکی جنگجویان وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک، یکی از بزرگ‌ترین احزاب کُرد در سوریه، کشته شد.

آنکارا حزب اتحاد دموکراتیک و شاخه نظامی آن را سازمان‌های تروریستی قلمداد می‌کنند این در حالی است که آمریکا از این گروه‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کند و آنها را نیروهایی موثر در جنگ با عناصر گروه تروریستی داعش می‌داند.

آناتولی افزود: ارتش ترکیه در واکنش به این حملات موشکی، مواضع حزب اتحاد دموکراتیک در سوریه را بمباران کرد.

خبرگزاری «دوغان» ترکیه نیز گزارش داد: دو دستگاه تانک در شهر «جرابلس»، که معارضان سوری چهارشنبه با پشتیبانی نظامی ترکیه کنترل آن را از عناصر داعش بازپس گرفته‌اند، هدف حملات موشکی قرار گرفت.

از سوی دیگر، دفتر رسانه‌ای کُردها در سوریه گزارش داد: شورای نظامی جرابلس موفق شدند «دو دستگاه تانک» را در حومه روستای «العمارنه» منهدم کند که در پی آن «تمامی سرنشینان آنها کشته شدند».

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (نزدیک به معارضان) نیز «از وقوع درگیری‌هایی در اطراف روستای العمارنه میان شورای نظامی جرابلس- تحت حمایت نیروهای کُرد- و تانک‌های ترکیه» خبر داد.

این منبع افزود: این درگیری‌ها «پس از آن صورت گرفت که تانک‌های ترکیه به سمت روستای واقع در حومه شمال شرقی حلب یعنی در حدود 8 کیلومتری جنوب شهر مرزی جرابلس پیشروی کردند.

از سوی دیگر، یک منبع کُرد در سوریه به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: درگیری‌ها در حال حاضر در اطراف روستا میان شورای نظامی جرابلس و کاروانی از تانک‌های ترکیه ادامه دارد.

ترکیه، بامداد چهارشنبه گذشته پس از یک سری عملیات هوایی و آتش توپخانه از نقطه مرزی «کارکامیش» واقع در نقطه مقابل جرابلس سوریه، با حدود 20 دستگاه تانک و شماری نیروی ویژه وارد خاک سوریه شد.

هدف ادعایی ترک‌ها پاکسازی داعش از مرزهای ترکیه اعلام شده بود ولی گویا داعش پیشتر از این عملیات باخبر شده و شهر را ترک کرده بود؛ از این رو ورود ارتش ترکیه به منطقه با مقاومتی روبرو نشد و درگیری خاصی نیز گزارش نشده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها