خبرهای داغ:
کتاب «حرم امام رضا(ع) در مشهد»، نوشته پاتریک رینگن‌برگ برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب فرانکفورت توزیع می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۵۰۴۵
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، افشین شحنه‌تبار، مدیر انتشارات شمع و مه، با اشاره به برنامه این انتشارات برای عرضه کتابی درباره حرم امام رضا(ع) در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: این اثر با عنوان «حرم امام رضا(ع) در مشهد» منتشر از سوی انتشارات شمع و مه منتشر شده است. پیش‌تر این کتاب با حمایت آستان قدس رضوی به صورت محدود منتشر و به صورت نمادین نیز در مشهد رونمایی شد، اما پس از مدتی به دلیل عدم حمایت کامل آستان قدس تصمیم گرفتیم که کتاب را شمع و مه چاپ کند.

وی ادامه داد: قرار است این کتاب در نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای اولین‌بار توزیع شود. متأسفانه نویسنده کتاب به دلیل مشغله‌های شخصی در نمایشگاه حضور ندارد، اما انتشارات شمع و مه برنامه ای برای معرفی این اثر که یکی از جامع‌ترین کتاب‌ها درباره معماری حرم امام رضا(ع) در نظر گرفته است.

پاتریک رینگن‌برگ دکترای الهیات و زیبایی شناسی از دانشگاه سوربن دارد و هم اکنون در دانشگاه لوزان مشغول به تحقیق و تدریس است. وی پیش‌تر درباره چرایی نگارش کتاب «حرم امام رضا(ع) در مشهد» گفته است: این کتاب درباره تاریخ حرم مطهر رضوی است و به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی به تالیف درآمده است. این کتاب را تالیف کردم؛ چرا که خلاء وجود کتاب‌هایی درباره فرهنگ ایران به زبان‌های اروپایی احساس می‌شد و می‌توان گفت که بهترین و جامع‌ترین نمونه آن حدود 40 سال پیش به چاپ رسیده است.

در کتابم سعی کردم از نظر بصری و تصاویر حرم و هنر حرم مطهر را معرفی کنم تا بیشتر مخاطبان آن را مورخان هنر و باستان شناسان به خود اختصاص دهند. امیدوارم در آینده درباره تاریخ حرم مطهر رضوی(ع) و تاریخ زیارت در غرب تحقیقات بیشتری صورت بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها