مسئول بسیج رسانه اصفهان در گفتگو با«بسیج»:
صفری گفت: چالش های متصور برای فضای مجازی دامنگیر همه اقشار جامعه شده ؛ لذا مسئولان باید با آینده پژوهی مبتنی بر واقعیت های هنجارمحور راهبرد مواجهه با این پدیده اجتماعی،فرهنگی و امنیتی را تدوین کنند.
کد خبر: ۸۷۳۵۰۳۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

رضا صفری مسئول بسیج رسانه اصفهان و کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هیئت دولت و هشدار های ایشان درخصوص تهدیدات فضای مجازی گفت: گسترش و توسعه کمّی تکنولوژی های ارتباطاتی در جامعه باعث گردیده تا دغدغه مندان و ارزش مداران جامعه از به خطر افتادن هنجار های جامعه ابراز نگرانی کنند.

وی افزود: بر هم خوردن نظامات حاکم بر جوامع توسط زیر ساخت های ارتباطاتی تقریباً همه کشور ها را مورد تهدید اجتماعی قرار داده است.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به آسیب های فضای مجازی و لزوم توجه جدی مسئولان برای مقابله با آن بیان داشت: مشکلات، آسیب ها و چالش های متصور برای فضای مجازی کم و بیش دامنگیر همه اقشار جامعه شده است؛ از این رو مسئولان باید با آینده پژوهی مبتنی بر واقعیت های هنجارمحور راهبرد مواجهه با این پدیده اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی را تدوین کنند.

صفری متذکر شد: سواد، اخلاق و تقوای رسانه ای دو راهکار جامعه در مقابله با هجمه های جریان رسانه ای معارض با جبهه فرهنگی و سیاسی است.

مسئول بسیج رسانه اصفهان راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را بسیار ضروری دانست و درخصوص مزایای آن گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات کشور را از مخاطرات و تهدیدات سایبری در امان قرار می دهد و مانند یک سپر امنیتی زیر ساخت های تکنولوژیکی کشور را مصون نگه می دارد.

صفری در خاتمه یادآور شد: یکی دیگر از مزیت های راه اندازی شبکه ملی اطلاعات صرفه جویی در اتلاف هزینه برای خرید ترافیک سالانه است که میلیون ها دلار برای کشور به ارمغان خواهد آورد و اینترنت ملی زمینه ساز شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال در فضای مجازی را فراهم می کند.


ارسال نظرات