کارشناس مسائل فرهنگی با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص موضع گیری آیت الله علم الهدی نسبت به لزوم لغو کنسرت در مشهد مقدس، افزود: تقابل با روحانیت آن هم با این ادبیات چه از جانب رییس جمهور و یا نمایندگان ملت برای مردم پذیرفتنی نیست و بهتر است آقایان به جای دغدغه لغو کنسرت موسیقی به فکر آب و نان مردم باشند.
کد خبر: ۸۷۳۴۹۶۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
ردم دغدغه سفره معیشتی دارند؛ نه کنسرت موسیقی/تقابل با روحانیت و علما برای ملت پذیرفتنی نیست کارشناس مسائل فرهنگی با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص موضع گیری آیت الله علم الهدی نسبت به لزوم لغو کنسرت در مشهد مقدس، افزود: در حالی که امروزه با مشکلات زیادی در کشور مواجه هستیم و مردم دغدغه سفره معیشتی و چرخه اقتصادی دارند، اما برخی آقایان فکر خود را به سمتی دیگر منحرف می کنند. 
 
علی بصیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: موضوع لغو کنسرت ها و موضع گیری های برخی مسئولان کشوری در اهمیت قرار دادن به برگزاری آن اذهان را به سمت موج تبلیغات انتخاباتی سوق می دهد.
 
وی تصریح کرد: بارها در سخنان آیت الله علم الهدی قید شده که مشهد مقدس شهر زیارتی است؛ نه محل عیاشی و خوشگذرانی، لذا وزیر ارشاد هم به این خواسته احترام گذاشته و از برگزاری کنسرت موسیقی در مشهد مقدس منصرف شده، اما اینکه مسئولان بالادستی و برخی نمایندگان مجلس در این خصوص موضع گیری می کنند جای سئوال دارد.
 
این تحلیلگر مسائل فرهنگی اذعان کرد: بسیاری از کنسرت های موسیقی که امروز برگزار می شود جنبه ابتذال دارد بطوریکه حتی عوامل انتظامی هم در جلسات شورای فرهنگ عمومی حاضر به تامین امنیت آن نیستند و متذکر می شوند که این کنسرت ها فرهنگ بدحجابی و بی و بندو باری را در جامعه ترویج می دهد.
 
بصیری با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص موضع گیری آیت الله علم الهدی نسبت به لزوم لغو کنسرت در مشهد مقدس، افزود: تقابل با روحانیت آن هم با این ادبیات چه از جانب رییس جمهور و یا نمایندگان ملت برای مردم پذیرفتنی نیست و بهتر است آقایان به جای دغدغه لغو کنسرت موسیقی به فکر آب و نان مردم باشند.
 
وی تاکید کرد: برخی می خواهند با نام فرهنگ و توسعه کنسرت های موسیقی را در سراسر کشور ترویج دهند و این در حالی است که اگر فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی و مهارت های زندگی در جامعه نهادینه شود بسیاری از معضلات و ناهنجاریهای امروز کشور از بین می رود. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها