خبرهای داغ:
معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان با بیان اینکه توصیه استان به نمایندگان آن پیگیری مسائل اقتصادی است، گفت: باید در سطح استان و شهرستان مباحث تولیدی و اقتصادی دنبال شود، اگر اشتغال ایجاد شود بیکاری از بین می‌رود و به دنبال آن معضلات اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۷۳۴۹۳۱
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

نمایندگان استان اصفهان مسائل اقتصادی را دنبال کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، سیدرضا عقدایی در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا با گرامی‌داشت هفته دولت و یاد شهیدان باهنر وشهیدرجایی، اظهار داشت: امنیت، آسایش و آرامش حاکم بر کشور از مهمتریناقدامات دولت است که به برکت امام زمان(عج)، رهنمودهای مقام معظم رهبری وسیاست‌های دولت ایجاد شده است.

وی افزود: با نگاهی به کشورهای منطقه و وجود جنگ و خونریزی در آنها در می‌یابیم آرامش امروز در کشور دستاورداساسی دولت است و این امنیت محصول تلاش سربازان گمنان امام زمان (عج)،نیروی انتظامی، سپاه و ارتش است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهانبا اشاره به اینکهشهیدان رجایی و باهنر چهره مردمی داشتند، گفت: آن چیزی که چهره شهید باهنر ورجایی را ماندگار کرد مردمی بودن آنها بود آنها خالصانه به مردم خدمتکردند و از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات مردم کوتاهی نکردند، و همین عواملباعث ماندگاری آنان در ذهن مردم شد.

وی با بیان اینکه شهیدان باهنر و رجایی از جنس مردم بودند، تصریح کرد: آنها تمام تلاش‌شان رسیدگی به امورمردم و مستضعفان بود، آنها به مردم سالاری دینی نمود ظاهری به آن بخشیدند.

عقدایی با تأکید بر اینکه آینده کشور در دست آموزش و پرورش و وزارت علوماست، گفت: این دو نهاد با مسئله مهم تربیت نیروهای انسانی و آینده سازانکشور در تماس هستند و باید با آموزش‌های خود، زیرساخت های کشور در اینزمینه را سازماندهی کنند.

وی با بیان اینکه بیکاری، طلاق و اعتیاد سه معضل بزرگ کشور است، گفت: این مشکلات از دوره‌های گذشته هم وجود داشته و تنها مختص این دولت نیست، اما دولت یازدهم تمام تلاش خود را برای حل اینمشکلات به کار بسته و در دستورکار اصلی خود قرار داده است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهانبابیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی در سطح استان و شهرستانانجام شده است، بیان کرد: متأسفانه در سه سال گذشته درآمدهای نفتی کشور تایک سوم کاهش یافته، در حوزه مسائل بین الملل هم پرونده هسته‌ای ما در ذیلبند هفتم شورای امنیت مطرح شد اما حضور دولت یازدهم و استفاده از نیروهای متخصص زمینه برطرف شدن تدریجی مشکلات را فراهم کرده است.

وی بابیان اینکه هیئت وزیران این دوره همگی از نخبگان و متخصصان کشور هستند، افزود: در مباحث اقتصادی کشور بسیار آسیب‌پذیر است تا جایی که کاهشدرآمدهای نفتی دولت را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

عقدایی بیانکرد: پیش‌بینی می‌شود امسال درآمدهای نفتی کشور به 34 میلیارد دلار یعنیرقمی بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان برسد و با متمم‌هایی که به آن تعلق می‌گیرد به 204 هزار میلیارد تومان برسد، در حالیکه بخش عمده‌ای از آن صرفهزینه‌های حقوق پرسنل نظام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت امسال 35 هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی سرمایه گذاری کرده، گفت: این رقم، رقم بسیار ناچیزی است که در این بخشسرمایه گذاری شده است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهانبا تأکید بر اینکه باید کسر بودجه کشور رابا حضور سرمایه گذاران جبران کنیم، اظهار داشت: در شهرستان شهرضا بایدتلاش کنیم تا با استفاده از زیرساخت های موجود، بخش صنعت را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه کارخانه پلی اکریل در استان اصفهان 42 سال قبل بوسیله فردی از شهرستان شهرضا ایجاد شد، خاطرنشان کرد: کارهای عمرانی بایدبه وسیله بخش خصوصی و با حمایت و پشتیبانی دولت انجام شود.

عقدایی بابیان اینکه شهرک صنعتی رازی شهرضا برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاران ظرفیت دارد، افزود: شهرستان شهرضا موقعیت ممتازی در استان اصفهان دارد،زیرساخت‌های توسعه صنعتی در این شهرستان فراهم است، توجه بخش مدیریت استاننیز به سوی این شهرستان متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه توصیه استان به نمایندگان آن پیگیری مسائل اقتصادی است، گفت: باید در سطح استان و شهرستان مباحث تولیدی و اقتصادیدنبال شود، اگر اشتغال ایجاد شود بیکاری از بین می‌رود و به دنبال آنمعضلات اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهانبا بیان اینکه در 4 ماهه نخستسال آمار خودکشی در استان رشد نداشته است، بیان کرد: بیشتر طلاق‌هایی که گرفته شده در 5 سال اول زندگی است که دلیل آن بیشتر اعتیاد و بیکاری بودهاست.


ارسال نظرات
پر بیننده ها