مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان تا قبل از سال ۹۲ فقط یک فرصت سرمایه گذاری در استان وجود داشت گفت: تاکنون ۵۸ فرصت سرمایه‌گذاری در کردستان شناسایی شده است که تلاش بر این است این فرصت‌ها به 100 مورد افزایش یابد.
کد خبر: ۸۷۳۴۹۲۸
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسین دهقانی امروز در مصاحبه با خبرنگاران استان کردستان در سنندج با اشاره به اینکه تا قبل از سال 92 فقط یک فرصت سرمایه‌گذاری در استان کردستان موجود بود اظهار داشت: تاکنون 58 فرصت سرمایه‌گذاری در کردستان شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه 12 فرصت دیگر سرمایه گذاری در استان در حال نهایی شدن است، گفت: امیدواریم تا پایان امسال فرصت سرمایه گذاری در استان به 100 فرصت افزایش یابد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان با اشاره به عملکرد سه ساله دولت در زمینه سرمایه گذاری در استان کردستان، تصریح کرد: در طول سه سال گذشته نخستین مرکز خدمات سرمایه گذاری استان و سامانه و ادارات فیزیکی آن در سنندج راه اندازی شد.

وی گفت: در مرکز خدمات سرمایه گذاری از دستگاه‌های اجرایی استان خواسته شد که نمایندگان تام‌الاختیار خود را معرفی کنند که این افراد هفته‌ای دو تا سه روز در این مرکز مستقر می‌شوند و به صورت مستقیم با سرمایه گذاران ارتباط خواهند داشت.

دهقانی افزود: با راه اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان پنجره واحد تشکیل شد و دیگر سرمایه‌گذاران لازم نیست به چند دستگاه اجرایی مراجعه کنند چرا که کارهای اداری آنها از طریق این مرکز انجام خواهد شد و موجب کاهش اتلاف وقت و هزینه‌ها می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه زیرساخت‌ها در استان کردستان فراهم نیست اما دولت تدبیر و امید در زمینه راه و آب کمک کرده و تا نقطه مطلوب حرکت می کنیم و با این وجود نیز تعداد سرمایه گذاران هم زیاد شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان به وجود یک طرح مصوب سرمایه گذاری خارجی در استان کردستان تا قبل از سال 92 اشاره کرد و گفت: اما این طرح‌ها امروز به 4 طرح رسیده است که از جمله می توان به طرح فولاد سقز با سرمایه گذاری 430 میلیون دلار، طرح گردشگری دوکانان بانه با سرمایه گذاری 22 میلیون دلار و طرح در دست تصویب دخانیات سقز با سرمایه گذاری خارجی 40 میلیون یورو اشاره کرد.

وی افزود: اعتقاد وزارت اقتصاد و دارایی این است که باید سرمایه گذاری داخلی بیشتر شود تا موجب بهبود فضای کسب و کار شود.

دهقانی تصریح کرد: همچنین 12 طرح بزرگ سرمایه گذاری داخلی در دستور کار مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کردستان قرار دارد که یکی از این طرح‌ها طرح سیمان «چل چه‌مه» در منطقه سارال دیواندره است.

وی گفت: اگر چه امکانات زیربنایی در استان کردستان نسبت به سایر استان‌ها در حد مطلوبی نیست اما سرمایه گذاران تمایل به سرمایه گذاری در استان را دارند که این نشان می دهد که کردستان برای سرمایه گذاران جذاب است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که سامانه مجازی پنجره واحد سرمایه گذاری در هفته دولت مستقر شود و با استقرار این سامانه همه ارتباطات نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی مکانیزه خواهد شد و استعلام‌های دستگاه‌های اجرایی از طریق این سامانه انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید گفتمان توسعه را فراگیر کنیم، گفت: باید به موضوع مهم سرمایه گذاری در استان به صورت ویژه نگاه شود.

دهقانی افزود: همچنین برای تهیه زمین و تملک زمین برای سرمایه گذاران در استان از اداره کل منابع طبیعی استان خواسته شده تا لکه‌هایی را از منابع ملی شناسایی کند و در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.

وی تصریح کرد: در همین راستا تاکنون 6 لکه برای سرمایه گذاری شناسایی شده و قرار است آن را به 30 لکه تا پایان امسال افزایش دهیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان از راه اندازی حسابداری تعهدی در طول سه سال گذشته در سطح ادارات استان خبر داد و گفت: این سامانه موجب شفافیت و انضباط مالی خواهد شد و از اوایل سال گذشته سیستم حسابداری هزینه‌ها را محاسبه می‌کند.

وی به ایجاد سامانه اموال دولتی ایران تحت عنوان «سادا» اشاره کرد و افزود: با ایجاد این سامانه نظارت ما بر اموال دولتی و رصد کردن آنها بیشتر خواهد شد به طوری که در سال 93 استان کردستان در زمینه نظارت بر اموال دولتی رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

ارسال نظرات