مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه رییس جمهور نباید از انتقادات ناراحت شود، تصریح کرد: متاسفانه فضای تهمت زیاد شده ‌که برخلاف اسلام است.
کد خبر: ۸۷۳۴۹۰۵
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج،  آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن و تجارت اظهار داشت: اگر مشکلی در کشور وجود دارد باید بیان شود و با فکر و تدبیر آن‌ها را حل کرد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: یکی از مشکلاتی که در کشور خودنمایی می‌کند موضوع بانک‌هاست، برخی از بانک‌ها بر اساس قرائنی که رسیده به مصوبات بانک مرکزی توجهی ندارند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قاچاق کالا را بلای جان اقتصاد دانست و بیان کرد: هنگامی که 3850 هزار کانتینر بدون بازرسی وارد کشور می‌شود مشخص است که باید چنین وضعی ایجاد شود که در این زمینه باید افشاگری‌هایی انجام شود.

وی با اشاره به لزوم ارتقای کیفیت کالای داخلی گفت: کیفیت پایین برخی اجناس سبب بروز مشکلات عدیده برای بخش صنعت شده است که باید در راستای ارتقای کیفیت کالا اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: اگر کیفیت کالای داخلی افزایش پیدا کند می‌توان با جنس خارجی رقابت کرد و اگر کیفیت خوبی عرضه نشود قطعاً صنایع ما لطمه می‌بیند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به جایگاه ایران در منطقه و جهان گفت: وقتی 5+1 یک طرف میز و ما یک طرف میز می نشنیم نشان دهنده قدرت و عظمت ملت ایران است.

وی با بیان اینکه ملت ایران در منطقه حرف اول را می زند، تصریح کرد: کشورمان یکی از قدرت‌های تاثیرگذار جهانی است به همین خاطر باید گفت که درست است که مشکلاتی داریم ولی هزینه‌هایی برای این پیشرفت‌ها می‌پردازیم که درحال پرداخت آن هستیم.

آیت الله مکارم شیرازی یکی ازمشکلات کشور را موضوع یارانه‌ها دانست و گفت: مسئولان بیان می‌کنند که هر ماه بیشترین وقت و انرژی و سرمایه کشور را صرف تأمین یارانه‌ها می‌شود و اگر نیمی از یارانه‌ها به صنعت اختصاص یابد مشکلات این بخش رفع می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه رییس جمهور نباید از انتقادات ناراحت شود، تصریح کرد: متاسفانه فضای تهمت زیاد شده ‌که برخلاف اسلام است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به لزوم ایجاد رابطه قوی بین مسائل فرهنگی و اقتصادی خاطر نشان کرد: اگر مسائل فرهنگی کشور حل نشود مسائل اقتصادی کشور حل نخواهد شد و باید به این مسائل نیز اهمیت داد تا مشکلات کشور حل شود.

ارسال نظرات