رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه با بیان اینکه ما 11 میلیون تن گندم تاکنون خرید کرده‌ایم که وجه آن بالغ بر 13 هزار و 800 میلیارد تومان می‌شود، گفت: 37 هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۸۷۳۴۸۹۹
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدباقر نوبخت در نشست فعالان اقتصادی اظهار کرد: کشور باید از یک رشد اقتصادی هم برخوردار شود و لازمه آن این است که یک سرمایه‌گذاری خوبی بشود و هر چه بیشتر شاهد توسعه سرمایه‌گذاری باشیم.

وی بیان داشت: اساسا سرمایه‌گذاری باید از داخل یا خارج صورت بگیرد و در بخش سرمایه‌گذاری داخلی، دولت به بخش خصوص داخلی توجه و اهتمام خاصی دارد.

سخنگوی دولت با یادآوری اینکه  یکی از درآمدهای دولت استحصالات نفتی بوده و آنان با اعمال تحریم‌ها و فشارها سعی در کاهش قیمت نفت بوده‌اند افزود: ما امسال 2 میلیون و 568 هزار بشکه صادرات نفتی و میعانات نفتی داشتیم.

وی بابیان اینکه ما با برجام اتهام غرب و قطعنامه‌هایی متعدد که علیه ایران اسلامی شکل‌گرفته بود دور ساختیم، تصریح کرد: طبیعتا منبع نفت یک‌بخشی از درآمدهای ما برای تامین هزینه‌ها است و بخش دیگر مالیات بوده است.

نوبخت سرمایه‌گذاری خارجی را هم برشمرد و گفت: ما بالغ‌بر 5 میلیارد و 200 دلار طرح سرمایه‌گذاری را برای چند شهر داریم که بی‌تردید باعث توسعه امر سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی به اهتمام دولت به رونق تولید و رفع موانع از این بخش هم اشاره کرد و گفت: در این راستا ما هفت هزار و 500 واحد را در فاز اول شناسایی کردیم تا با تزریق 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات فعال شوند.

به گفته معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور 327 واحد از این تعداد واحد مربوط به استان خراسان شمالی است.

وی با تاکید بر اینکه ما وقتی برای آینده نداریم و باید امسال اشتغال و تولید را برای جامعه داشته باشیم، ادامه داد: ما برای امسال پیش‌بینی کردیم تا 244 هزار میلیارد تومان در اقتصاد کشورمان تزریق شود که 197 هزار میلیارد تومان برای مسائل جاری و دستمزد است.

سخنگوی دولت با اشاره به اعتبار پیش‌بینی‌شده برای طرح‌های عمرانی هم گفت: 37 هزار میلیارد تومان نیز از مجموع 244 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی است.

وی با یادآوری بدهی دولت به پیمانکاران هم بیان داشت: دولت 633 میلیارد تومان بدهی به بخش‌های مختلف پیمانکار و کشاورزی دارد.

نوبخت برشمردن تنگناهای مالی دولت هم گفت: البته اینکه دولت به پیمانکار پاسخ ندهد باتدبیر و امید مغایرت دارد و باید برای این موضوع به هر شکل تدبیر و چاره‌اندیشی شود که برنامه‌های خوبی در این زمینه‌داریم.

وی درباره میزان خرید گندم و بدهی دولت به گندم‌کاران هم گفت: ما 11 میلیون تن گندم تاکنون خرید کردیم که وجه آن 13 هزار 800 میلیارد تومان گندم بالغ می‌شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 6 هزار میلیارد تومان مطالبات گندم‌کاران کشور توسط دولت پرداخت‌شده است.

وی بیان داشت: از سویی ما پرداخت یارانه را ماهانه داریم ‌و از سویی با وضعیت خاص خزانه مواجه بوده که باید مدیریت کنیم.

نوبخت تاکید کرد: البته دولت معتقد است که نباید پول گندم‌کاران بماند لذا آمد مجوزی را از مجلس گرفت که به تایید مجلس رسیده است تا بتوانیم مطالبات پیمانکاران و گندم‌کاران را در آینده نزدیک پرداخت کنیم.

وی به موفقیت‌های دولت در عرصه سلامت هم اشاره داشت و اظهار کرد: بالغ‌بر 10 میلیون و 500 هزار نفر از مردم ما هم که درگذشته از هیچ بیمه‌ای برخوردار نبوده و با سیاست‌های دولت یازدهم از این امکان برخوردار شدند.

وی با اشاره به توجه خاص دولت به موضوع سلامت‌ یادآور شد: ما نه‌تنها یارانه‌ای را قطع نکردیم بلکه یارانه بهداشت و درمان را هم پرداخت کردیم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه اظهار کرد: ما نسبت به بدهی 633 میلیارد تومان بدهی دولت به بخش‌های مختلف پیمانکاری،کشاورزی متعهد هستیم و امیدواریم در آینده گزارش خوبی را در زمینه پرداخت مطالبات بدهیم.

ارسال نظرات