بر اساس قانون دولت موظف به پرداخت یارانه مترو و بلیط و همچنین نوسازی ناوگان شهری است، اما دولتها به تعهدات خود در مقابل شهرداری پایبند نیستند.
کد خبر: ۸۷۳۴۸۹۶
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، موسی الرضا ثروتی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص بند مربوط به مدیریت شهری در لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه گفت:در قانون مصوب مجلس مقرر شد اداره کل مالیات، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض سهم شهرداری را پرداخت کند اما دولت جلوی انجام این کار را گرفت. 

موسی الرضا ثروتی افزود: علاوه بر این دولت موظف است یارانه مترو و بلیط و همچنین نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را به شهرداری پرداخت کند. 

وی با اشاره به اینکه با وجود تکالیف قانونی دولت نه تنها یارانه مذکور پرداخت نشده بلکه دولت برای مخدوش کردن استقلال شهرداری ها نیز سناریو تهیه کرده است، افزود: براساس اخبار رسیده در جلسه تشکیل شده با ریس جمهور که شهردار تهران نیز در آن حضور داشتند از پایمال شدن حقوق شهرداری توسط دولت انتقاد شد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم همچنین گفت :در شکل طبیعی نمایندگان با قوانینی که یک گام به عقب محسوب می شوند موافقت نمی کنند. 

ثروتی تاکید کرد: دولت به خاطر افزایش نمایندگان با گرایش سیاسی متمایل به اعتدال چنین لوایحی را تنظیم می کند. 

کارشناس اقتصادی تاکید کرد: افزایش تعداد هم حزبی های دولت در مجلس و احساس خطر برخی نمایندگان از قانون شکنی های احتمالی شهرداریها زمینه تدوین لوایحی با ماهیت مخدوش کردن استقلال شهرداریها را  فراهم می کند.

ثروتی گفت :اگر نمایندگان انتفاع مردم را در نظر بگیرند با ماده واحده برنامه پیشنهادی ششم که بطور قطع به محدودیت منابع مالی شهرداری ها و  کند شدن عملیات عمرانی شهری منجر می‌شود، رضایت نخواهند داد.

ارسال نظرات