خبرگزاری بسیج: معاون استاندارتهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با تشریح فعالیت های دولت در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بین الملل اظهار داشت: رشد منفی اقتصاد با مدیریت جهادی دولت به رشد مثبت تبدیل است.
کد خبر: ۸۷۳۴۸۶۰
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵

 به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ هدایت الله جمالی پور با اشاره به خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید، حضور رسانه ها و نقدهای صورت گرفته را در اصلاح امورمثبت ارزیابی کرد و گفت: دولت در طول سه سال گذشته با وجود مشکلات زیاد، قدم های مؤثری در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، خارجی و فرهنگی برداشته است.

وی افزود: به دلیل وضعیت نابسامانی که کشور در سالهای 91 و 92 با آن مواجه بود، بسیاری از خدمات انجام گرفته، در دید عموم جامعه بطور چشمگیر دیده نشد اما اگر منصفانه برخورد کنیم قدم های بزرگی برداشته شده است.

معاون استاندار تهران به اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی اشاره و تصریح کرد: نگاهی که قدرت های بزرگ بین الملل در نیمه اول سال 92 به ایران داشتند نسبت به امروز بسیار تغییر کرده و روابط ما با جامعه بین الملل بهبود یافته است.

جمالی پور ادامه داد: وضعیت مبادلات اقتصادی کشور دچار چالش و تنگنای جدی شده بود و با فشار سهمگینی که تحریم ها بر پیکره کشور وارد کرده بود، کشور با دروازه های بسته مواجه شده بود.

وی با اشاره به شرایط سختی که برای کشور ایجاد شده بود، درخصوص معاملات نفتی اظهار داشت: صادرات نفت به کشورهای خارجی متوقف شده بود و گاهی برای فروش نفت مجبور بودیم بصورت دلالی و در عرشه کشتی ها نفت را به فروش برسانیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه تعاملات خارجی ما با دنیا دچار آسیب جدی شده بود، تصریح کرد: امروز سیاست خارجی کشور به یک سیاست فعال و پویا تبدیل شده است که بدین ترتیب توانستیم با قدرت های بزرگ دنیا، "کشورهای 1+5" پای میز مذاکره رفته و تنش زدایی را جایگزین تهدید بکنیم.

جمالی پور اذعان داشت: بسیاری از افراد انتظار داشتند با توافق برجام، تمام مشکلات حل شود اما نباید از این نکته غافل شویم که مشکلات 37 ساله را نمی توان در مدت چند ماه از بین برد لذا برجام، توافقی برای اعتماد سازی در برخی فعالیت ها صورت گرفته است.

وی واردات دارو را یکی از نتایج مثبت توافق برجام برشمرد و گفت: در زمینه فعالیت های صلح آمیز هسته ای به گفتمان مشترک رسیده ایم و با اعتماد سازی و سیاست های مشترک وارد معاملات خوبی شده ایم که وارد کردن داروهای ضروری برای بیماران، از جمله آنها است.

نماینده عالی دولت در شهرستان ری، اثرات برجام را در حوزه سرمایه گذاری نیز مثبت ارزیابی کرد و حصول امنیت ملی و نفع عمومی مردم را مشروط به گذشت زمان دانست و تأکید کرد: با گذشت زمان، شرایط به نفع نظام جمهوری اسلامی بهبود می یابد.

جمالی پور در ادامه اقدامات دولت در حوزه اقتصادی را بیان کرد و افزود: دولت  روحانی، کشور را با تورم بالای 45درصد تحویل گرفت که این رقم به تایید بانک مرکزی رسیده بود اما در نظر مردم تورم حتی بالای 200درصد بود و به دلیل اینکه بسیاری از کالاها از سبد بانک مرکزی خارج هستند این رقم 45درصد بیان شد.

وی با تأکید بر اینکه امروز تورم کاهش پیدا کرده و به عدد 10درصد رسیده است، علت گرانی موجود را رشد 9درصد گرانی بیان کرد و گفت: رشد گرانی در گذشته 43 درصد و تورم 45 درصد بوده و امروز رشد گرانی 9درصد و تورم 10درصد است.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: حمایت های مقام معظم رهبری، انتقادات منصفانه، نقدهای علمی دانشگاهیان و مدیریت جهادی کارکنان دولت در موفقیت های دولت در زمینه های مختلف و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی مثمر ثمر بوده است.

جمالی پور اضافه کرد: رشد اقتصادی کشور در شهریور سال 92 منفی 6درصد بود که در علم اقتصاد، رکود اقتصادی با این عدد باعث فروپاشی اقتصادی در جامعه می شود که الحمدالله به مدد خون شهدا توانستیم رشد اقتصادی را به بالای 4 درصد برسانیم که باید با تلاش بیشتر برای کارآفرینی و رشد اقتصادی مطلوب از مرز 6درصد عبور کنیم.

وی فضای سیاسی کشور را آرام دانست و اظهار داشت: موافقین و مخالفین دولت برای ثبات امنیت ملی، به یک درک مشترک رسیده اند و ضمن نگاههای سیاسی خود و حفظ اصولشان، دلسوزانه برای نظام کار می کنند.

ارسال نظرات