شورای نظامی «منبج» در شمال حلب سوریه، ضمن حمایت از کردهای جرابلس، اعلام کرد که برای مقابله با «طرح‌های تجاوزکارانه ترکیه» در آمادگی کامل است.
کد خبر: ۸۷۳۴۸۴۴
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، «شورای نظامی منبج» حلب، امروز شنبه به ترکیه هشدار داد که در صورت ادامه «تجاوزات»ـش در شمال سوریه، به آن پاسخ می‌دهد.

شورای منبج حمایت خود از شورای نظامی «جرابلس» را اعلام کرد و ضمن بیان اینکه در آمادگی کامل برای مقابله با «طرح‌های تجاوزکارانه ترکیه و مزدورانش» است، تصریح کرد که تجاوز ترکیه به نیروهای جرابلس، چالش آشکار برای جنگ با تروریسم است.

طبق گزارش تلویزیون «انحاء» وابسته به کردهای شمال سوریه، شورای نظامی منبج به ترکیه هشدار داد که نوار شمالی سوریه را که ادعا می‌کند منطقه امن است،‌ به نوار «تجاوز به منطقه» تبدیل نکند.

طبق بیانیه شورای نظامی منبج، جنگنده‌های ترکیه امروز به مواضع شورای نظامی شهر جرابلس و ریف آن حمله کردند و در این حملات غیرنظامی‌ها نیز در روستای «العمارنه» در جنوب جرابلس، هدف گرفته ‌شده‌اند.

در این بیانیه آمده است که جنگنده‌های ترکیه صبح امروز مواضع نیروهای نظامی جرابلس و حومه آن را زده‌اند و در نتیجه این حملات، شماری زخمی شده‌اند و این اقدام ترکیه اقدام خطرناکی است که از سکوت جامعه جهانی و توافقهای موقت منطقه‌ای و بین‌المللی سوءاستفاده می‌کند تا با دخالت در جرابلس در روند مبارزه با تروریسم اخلال کند.

طبق این گزارش، کُردهای منبج می‌گویند که ترکیه وارد معاملات محرمانه‌ای با تروریست‌ها شده تا بدون درگیری وارد جرابلس بشوند.

شورای منبج اعلام کرد که از «برادران خود در شورای نظامی جرابلس و حومه آن حمایت می‌کند و در آمادگی کامل است تا با طرح‌های تجاوزکارانه ترکیه و مزدورانش مقابله کند».

به گفته این شورا، ترکیه با این اقدامات در حال انتقال بحران داخلی خود به شمال حلب است و کردهای سوریه به ترکیه هشدار می‌دهند که در روند جنگ با تروریسم در شمال سوریه اخلال نکنند.
ارسال نظرات