خبرهای داغ:
سیدتقی کبیری گفت: در لایحه برنامه ششم توسعه، به برنامه ها و طرح هایی که سمت و سوی اقتصاد مقاومتی دارند، کمتر پرداخت شده و قطعاً مجلس در این زمینه ورود پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۳۴۷۷۴
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نماینده مردم خوی و چایپاره در نشست خبری با اصحاب رسانه به ایرادات اساسی وارد بر برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: یکی از آسیب های جدی لایحه برنامه ششم توسعه، توجه کمتر به بحث اقتصاد مقاومتی و پرداختن به برنامه ها و طرح هایی است که کمتر سمت و سوی اقتصاد مقاومتی دارند و قطعاً مجلس در خصوص حذف بند 2 ماده 4 این لایحه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

سیدتقی کبیری افزود: از دیگر آسیبهای برنامه ششم توسعه، واریز عوارض وصولی شهرداری ها و دهیاری ها به عنوان درآمدهای مالیاتی دولت به خزانه می باشد که این بند با سیاست دولت در زمینه تمرکززدایی منافات داشته و موجب تضعیف شهرداری شهرهای کم برخوردار می شود و این لایحه ضروریت دارد که در مجلس حذف شود.

وی اظهار داشت: استان آذربایجانغربی از لحاظ شاخص های توسعه در ردیف 28 جدول توانمندی و برخورداری های توسعه و عمران کشوری قرار دارد و به تبع آن شهرستانها نیز جزو مناطق کمتر توسعه یافته هستند.

نماینده مردم خوی و چایپاره به فرصت سوزی های گذشته در خصوص ایجاد منطقه آزاد تجاری و ویژه در خوی اشاره کرد و افزود: با توجه به امکانات و فراهم بودن شرایط ایجاد منطقه ویژه اقتصادی از جمله فرودگاه، جاده ترانزیتی، راه آهن، کثرت صنایع، وجود معادن و توسعه کشاورزی در شهرستان خوی، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این منطقه ضروری است و باید مسئولان امر در این مورد توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: ظلمی که در بحث مناطق آزاد به مردم خوی شده، به هیچ شهری تحمیل نشده است و علیرغم مهیا بودن ایجاد مناطق آزاد تجاری از آن محروم مانده است و این تنها سخن بنده نیست چراکه مهندس ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور نیز بارها به آن اذعان داشته است.

کبیری ادامه داد: در مسیر توسعه شهرستان هیچ مانعی نخواهد توانست سنگ اندازی و خللی وارد کند و به قولی که به مردم و سوگندی که در مجلس خورده ام تا پایان وفادار خواهم ماند.

وی تصریح کرد: استارت ایجاد منطقه آزاد در خوی از سال 77 زده شده ولی تا به امروز هیچ لایحه ای بنام خوی وارد دولت نشده در حالیکه برخی مناطق آزاد تجاری و یا ویژه بعد از این تاریخ، اقدام و ایجاد گردیده است و متأسفانه در بهترین زمان ممکن فرصت سوزی شده و شهرستان خوی از این فضا محروم مانده است.

کبیری ضمن رد شایعاتی مبنی بر حذف نام خوی از لیست مناطق آزاد گفت: دو ماه قبل از انتخابات مجلس دهم، طرحی توسط نمایندگان وقت 60 شهر کشور ارائه شد که نام خوی نیز در بین آنها ذکر شده بود ولی بدلیل مغایرت با قانون لغو گردید و چه بسا اگر از ابتدا در قالب لایحه مطرح گردیده بود، اکنون نام خوی نیز جزو شهرستانهای برخوردار از مناطق آزاد بود.

ارسال نظرات