بهره برداری از مجتمع کاغذسازی "راشا کاسپین ایرانیان" در زنجان

مجتمع کاغذسازی "راشا کاسپین ایرانیان" در زنجان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۷۳۴۷۲۳
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در آئین بهره برداری از شرکت راشاکاسپین ایرانیان به روند بهره برداری از پروزه های بزرگ صنعتی طی 5 تا 10 سال در کشور اشاره نمود و گفت: خوشبختانه در دوران فعالیت من طی سه سال بعنوان استاندار زنجان، چند پروژه مهم تولیدی و صنعتی آغاز و به اتمام رسید.

مهندس جمشید انصاری با اشاره به هدفگذاری های انجام شده در برنامه راهبرد توسعه صنعتی استان زنجان اظهار داشت: بر اساس هدفگذاریها تا پایان برنامه ششم توسعه رتبه استان زنجان در صنعت از جایگاه 15 به 12 و در بحث معدن به رتبه 8 کشوری ارتقاء خواهد یافت.

وی افزود: در مجموع برای دستیابی به رتبه 10 کشور در صنعت و معدن باید سالانه 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در استان انجام شده و طی 6 سال 9 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی تحقق یابد.

معاون رئیس جمهور از صدور جواز تاسیس برای متقاضیان سرمایه گذاری صنعتی به ارزش 12هزار و 500 میلیارد تومان در طول سه سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر روند اجرای طرح های سرمایه گذاری به همین منوال ادامه یابد، در سال های آتی اتان زنجان یکی از 10 استان برتر کشور در حوزه سرمایه گذاری صنعتی خواهد بود.

وی در پایان مستندسازی و ثبت حمایت های انجام شده از واحدهای صنعتی استان را خواستار شد و گفت: این مستندات می تواند راهنمای مدیران در حمایت از راه اندازی طرح های صنعتی و پروژه های بزرگ باشد.

همچنین مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در این مراسم توسعه صنعتی را در کنار توسعه کشاورزی و خدماتی یکی از محورهای مهم توسعه استان برشمرد و گفت: تا پایان سال 93 میزان سرمایه گذاری صنعتی استان زنجان 2950 میلیارد تومان بود که این رقم در ابتدای شهریورماه سالجاری به 5500 میلیارد تومان رسیده است.

مهندس فغفوری به جایگاه استان زنجان در میزان حجم سرمایه گذاری صنعتی که از رتبه 18 به جایگاه 13 کشور ارتقاء یافته اشاره نمود و افزود: میزان سرمایه گذاری صنعتی استان به مراتب بیش از ارقام پیش بینی شده در سند توسعه استان رشد داشته است و این رقم در آینده نزدیک به بیش از 7 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان به تکمیل زنجیره تولید فولاد و تکمیل زنجیره ارزش افزوده سنگ های تزئینی در استان زنجان اشاره نمود و اظهار داشت: علاوه بر توسعه صنعتی استان با افزایش ارزش سنگهای معدنی، دو مجموعه صنعتی پویاریس با اعتباری بیش از 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و بزرگترین واحد ذوب آهن بخش خصوصی کشور با 800 میلیارد تومان نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است مجتمع کاغذسازی راشاکاسپین ایرانیان بصورت صنعت سبز با استفاده از ضایعات کاغذ و خمیر وارداتی با کیفیت بالا بعنوان مواد اولیه اقدام به تولید کاغذ و مقوا می نماید.

این پروژه با سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد ریال با بهره گیری از مجهزترین ماشین آلات صنعتی و در کمتر از 24 ماه به بهره برداری رسید.

واحد صنعتی "راشا کاسپین ایرانیان" با هدف تولید انواع کاغذ بسته بندی در اسفندماه سال 1392 از سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان جواز تاسیس خود را دریافت کرد و در فروردین ماه سال 1393 با سرمایه گذاری 100 درصدی بخش خصوصی با نام «مجتمع کاغذ سازی راشاکاسپین ایرانیان» به ثبت رسید.

عملیات اجرایی این پروژه در زمینی به مساحت 150 هزار مترمربع در شهرک صنعتی شماره یک زنجان(اشراق) از ابتدای اردیبهشت ماه سال 93 با اجرای عملیات نقشه‌برداری از زمین آغاز شد.

مجموع عملیات تسطیح و تحکیم زمین واحد صنعتی "راشا کاسپین ایرانیان" با حجمی معادل 400 هزار متر مکعب عملیات خاکی تنها ظرف مدت سه از خرداد تا شهریور سال 92 به انجام رسید.

این شرکت در اواخر سال 1392 و هم‌زمان با خرید زمین پروژه جهت طراحی کل کارخانه نسبت به عقد قرارداد طراحی با یکی از شرکتهای بزرگ و بنام کشور چین که پروژه‌های عظیمی را در داخل و خارج از چین به انجام رسانده اقدام کرد و بر این اساس ضمن شناسایی تولید کنندگان برتر ماشین آلات کاغذسازی و سایر تجهزات وابسته در کشور چین و نیز کشورهای اروپایی در چندین مرحله و به طریق گزینشی اقدام به خرید ماشین آلات مورد نیاز خود از کمپانی‌های رتبه یک چین و اروپا کرد بدین ترتیب که نیمی از تجهیزات خریداری شده از چین و نیمی دیگر از برندهای درجه یک اروپایی خریداری شد

ارسال نظرات
آخرین اخبار