زهره طبیب زاده نوری در گفت‌وگو با «بسیج»:
نماینده سابق مجلس گفت: برجام سبب شده است تا همه ارکان اقتصادی و سیاسی ما کنترل شده باشد و مسوولین مذاکره کننده نیز از کنترل آمریکا بر اقتصاد و سیاست ما به مردم چیزی نمی گویند.
کد خبر: ۸۷۳۴۶۶۵
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
زهره طبیب زاده نوری نماینده سابق مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه براي اينكه بانك‌هاي خارجي همكاري خود را با ايران از سر بگيرند، حاضر است از وزارت خزانه‌داري امريكا براي آنها نامه تضمين كتبي بگيرد، اظهار داشت: برجام برای کشور  وابستگی سیاسی و اقتصادی را رقم زده است.

وی افزود: به عنوان مثال اگر ما بخواهیم قطعات یدکی را وارد کنیم باید تاییدیه آن قطعه را از آمریکایی ها بگیریم و اگر بخواهیم تبادلات بانکی انجام دهیم، همه تراکنش های بانکی را آمریکایی ها زیر نظر می گیرند.

طبیب زاده خاطرنشان کرد: برجام باعث شده که هر نوع مبادله تجاری که بخواهیم با سایر کشورها داشته باشیم باید مجوز خرید هواپیمایمان را هم از آمریکا بگیریم و رفته رفته به جایی می رسد که مجوز خرید گندممان را نیز باید از آمریکایی ها بگیریم زیرا مبادله بانکی ما باید با اطلاع آنها صورت بگیرد.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: برجام باعث محاصره اقتصادی و سیاسی ملت ایران شده است؛ برجام سبب شده تا همه ارکان اقتصادی و سیاسی ما کنترل شده باشد و مسوولین مذاکره کننده نیز از کنترل آمریکا بر اقتصاد و سیاست ما به مردم چیزی نمی گویند.
ارسال نظرات