بهره برداری از مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان بعنوان بزرگترین پروژه تولید کاغذ و مقوا در استان

مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان بعنوان بزرگترین پروژه تولید کاغذ و مقوا در استان با حضور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت در شهرک صنعتی شماره یک به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۷۳۴۶۴۳
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان بعنوان بزرگترین پروژه تولید کاغذ و مقوا در استان با حضور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت، معاونان رئیس جمهور، استاندار زنجان و جمعی از مدیران استان در شهرک صنعتی شماره یک به بهره برداری رسید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در این مراسم اقتصاد مقاومتی را اولویت اول دولت تدبیر و امید عنوان نمود و گفت: در روزهای اخیر میزان تولید وصادرات بر میزان واردات پیشی گرفته، حجم فروش نفت 2 برابر شده، فضای کسب و کار رونق یافته و رتبه جهانی کسب و کار ایران از 152 به 130 درسالجاری رسیده که دولت تلاش می کند تا رتبه کسب و کار کشور را به زیر 100 برساند.

حسینعلی امیری به ایجاد ثبات در اقتصاد کشور توسط دولت تدبیر و امید اشاره نمود و افزود: پس از به نتیجه رسیدن برجام و برطرف شدن تحریم ها، شرایط اقتصادی کشور رو به بهبود نهاده و دولت توانسته است با مهار تورم به رشد اقتصادی دست یابد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور سرمایه گذاران و کارآفرینان را عامل رونق اقتصادی و مجاهدان عرصه اقتصاد دانست و اظهار داشت: حمایت از تولید و کارآفرینی از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید است.

همچنین در ادامه این مراسم معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت ایجاد اشتغال پایدار را گامی موثر در راستای حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقدامات انجام گرفته و توجه ویژه دولت تدبیر و امید درطول این سه سال به مسئله اقتصاد مقاومتی بسیار چشمگیر بوده است.

مهندس یزدانی تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده در شهرکها و نواحی صنعتی کشور را طی سه سال اخیر تا مرداد ماه سالجاری بیش از 7هزار و 142 واحد عنوان نمودو افزود: بهره برداری از این واحدها اشتغالزایی بیش از 115 نفر را بدنبال داشته است.

وی تعداد واحدهای تعطیلی در داخل نواحی و شهرکهای صنعتی در کشور را بیش از 2 هزار و 431 واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد، بیش از 530 واحد در 5 ماهه نخست سالجاری به چرخه تولید بازگشته اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور، با اشاره به افتتاح 54 طرح سرمایه‌گذاری خارجی در دولت یازدهم بیان کرد: در این مدت در حوزه صنعتی 2.1 میلیارد دلار قرارداد منعقد شده است.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت تعداد شهرکها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیده در دولت یازدهم را نزدیک 60 مورد اعلام کرد و گفت: در این مدت در اصناف صدور پروانه‌های صنفی با رشد 58 درصدی مواجه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم صادرات غیرنفتی به لحاظ وزنی 25 درصد و به لحاظ ارزش صادراتی 6.6 درصد رشد داشته است که این آمار نشان دهنده حرکت دولت در راستای منویات رهبری و فعالیت است.

یزدانی ابراز امیدواری نمود با همکاری همه قوا و ورود بخش خصوصی درکنار فعالیت جوانان خلاق و کارآفرین کشور، شاهد تحقق همه الزامات و سیاستهای اقتصاد مقاومتی در زمان مقرر در کشور باشیم.

گفتنی است شرکت راشاکاسپین ایرانیان بعنوان بزرگترین تولید کننده انواع کاغذ و مقوا با سرمایه گذاری حدود 5 هزار میلیار ریال و با ظرفیت تولید 150 هزار تن، 250 نفر اشتغالزایی مستقیم و بیش از هزار فرصت شغلی غیرمستقیم در آینده ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظرات