اولین کتابخانه عمومی آیت الله موسوی زوستایی در شهرستان ماهنشان در روستای پری به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۳۴۵۹۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، اولین کتابخانه عمومی آیت الله موسوی زوستایی در شهرستان ماهنشان با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در روستای پری به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

رئیس کتابخانه عمومی شهید رجایی ماهنشان در حاشیه این مراسم گفت: این کتابخانه با زیربنایی بالغ بر ۱۴۵مترمربع و سه هزار نسخه کتاب دارای بخش های مختلف مانند کودک و نوجوان، مخزن کتاب، مرجع، نشریات، سالن مطالعه، اینترنت است.

سبحان عجملو افزود: برای راه اندازی، تعمیر و تجهیز این کتابخانه ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است که ۱۰ میلیون تومان با کمک دهیاری و م۴۰یلیون تومان هم از کمیته برنامه ریزی بودجه و مالی تأمین شده است. و برای دیگر تجهیزات و تعمیرات نیاز به اعتبار است.

وی اظهار داشت: ساختمان این کتابخانه از فضاهای مازاد موجود در روستا بود که با پیگیری اداره کل کتابخانه های عمومی استان و همکاری دهیاری روستای پری به کتابخانه عمومی تبدیل شده است تا مورد استفاده روستاییان قرار گیرد.

عجملو اظهار کرد: هم اکنون شهرستان ماهنشان دارای چهار باب کتابخانه عمومی است که دوباب در شهرهای ماهنشان و دندی قرار دارند و در کنار این کتابخانه ها یک کتابرسان سیار نیز به مناطق روستایی فاقد کتابخانه در این شهرستان خدمات ارائه می کند.

رئیس کتابخانه عمومی شهید رجایی ماهنشان خاطر نشان ساخت: با افتتاح کتابخانه آیت الله موسوی روستای پری شهرستان ماهنشان، شمار کتابخانه عمومی استان زنجان به ۹۱ باب رسید.

گفتنی است، از ۹۱ باب کتابخانه موجود در این استان، ۳۳ باب آن در روستاها واقع هستند.

در پایان از عوامل و دست‌اندرکاران بهره برداری از کتابخانه عمومی پری با حضور نیک بخش مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان، تجلیل شد.

ارسال نظرات