ریيس شوراي شهر تهران گفت

تداوم رايزني شورا با نمايندگان استان براي عدم تصويب ماده 4 برنامه ششم توسعه

چمران گفت: به شخصه براي اصلاح يکي از بندهاي برنامه ششم توسعه، با آقاي عارف رايزني هايي انجام دادم تا شاهد تصويب اين ماده واحده نباشيم.
کد خبر: ۸۷۳۴۴۸۱
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج ، مهدي چمران در گفت وگو با شهرنوشت، با تاکيد بر اينکه مخالفت با برخي بندهاي برنامه ششم توسعه که منجر به تضعيف شوراها مي شود يک حرکت عمومي در شوراهاي سراسر کشور ايجاد کرده است، تصريح کرد: برخي از نمايندگان مجلس دهم که سابقه شهردار بودن يا عضويت در شوراي شهر دارند نيز به خوبي از اشکالات برنامه ششم توسعه آگاهند و از همين رو از مخالفان سرسخت اين لايحه دولتي هستند. 

وي ادامه داد: علاوه بر مخالفت هاي نمايندگان مجلس، از سمت شوراي عالي استان ها نيز جلسه اي با مراکز استان ها در زنجان برگزار کرديم تا دغدغه هاي مديران شهري ساير استان ها به صورت دسته بندي و جمع بندي شده از کانال شوراي عالي استان ها به مجلسي ها اعلام شود. 

وي با اشاره به اينکه شوراي عالي استان ها در نامه اي سه صفحه اي اشکالات برنامه ششم توسعه به کميسيون هاي مربوطه و تخصصي و کميسيون تلفيق ارسال شده است، خاطر نشان کرد: اعتراض به برنامه ششم توسعه در ميان تمامي مديران شهري و اعضاي شوراي شهرهاي سراسر کشور يک مساله عمومي است و شوراهاي ساير استان ها تلاش کرده اند در جلسات چهره به چهره با نمايندگان استان هايشان مشکلات اين برنامه را برطرف کنند.

چمران با بيان اينکه برنامه ششم توسعه از سمت بسياري از نمايندگان مجلس نيز به عنوان يک برنامه جامع پذيرفتني نيست، ادامه داد: در جلسه اي که شوراي شهر تهران با فراکسيون مديريت شهري مجلس دهم برگزار کرد، مشخص شد که در زمينه اصلاح و عدم تصويب ماده 4 و برخي بندهاي ديگر برنامه ششم توسعه که به اصطلاح فاتحه شوراهاي شهرها را مي خواند، آتش برخي نمايندگان در زمينه مخالفت با اين برنامه تندتر از شورايي هاست.

رئيس شوراي شهر تهران عدم تصويب برنامه ششم توسعه در کميسيون هاي عمران، شوراها و اقتصاد را از نشانه هاي اعتراض خود نمايندگان مجلس دهم به برنامه ششم توسعه برشمرد و متذکر شد: بي شک عدم تصويب اين برنامه در کميسيون هاي تخصصي سبب مي شود برنامه در کميسيون تلفيق نيز به تصويب نرسد و بالطبع در صحن علني نيز راي نياورد. در اين صورت نيز بار ديگر برنامه پنجم توسعه جايگزين برنامه ششم پيشنهادي دولت يازدهم خواهد شد.
ارسال نظرات