خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه باید تورهای تخصصی ایجاد کنیم که جاذبه فرهنگی و توریستی داشته باشد گفت: توجه به گردشگری طبیعی استان قم از موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد و به دنبال توسعه گردشگری استان هستیم.
کد خبر: ۸۷۳۴۴۵۸
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
تورهای تخصصی در استان قم تشکیل می‌شود/آمار گردشگری در قم رو به افزایش است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یونس عالی‌پور در گفت‌‌و‌گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه سال گذشته 23 میلیون زائر و گردشگر به  استان قم وارد شده است اظهار داشت: اوج ترافیک مسافر هفته منتهی به سال جدید است که  میزان ماندگاری ثبت شده در پایان فروردین‌ماه سال جاری 36 ساعت بوده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه میانگین رضایتمندی از خدمات کمیته‌های 11 گانه نشان‌دهنده رضایتمندی زائران بوده است تصریح کرد: با این‌وجود تا رسیده به نقطه ایده‌آل فاصله‌داریم، از همین‌رو ساخت هتل و اجرای برنامه‌هایی در دستور کار است تا میزان ماندگاری مسافران و زائران به 2 روز برسد.

عالی‌پور ادامه داد: آمار گردشگر قم رو به افزایش و اقبال عمومی برای ورود به این شهر بیشتر شده است، آمار کشوری هم نشان می‌دهد روزبه‌روز تعداد زائران و گردشگران رو به افزایش است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با تاکید براینکه بخش اعظمی از گردشگران عرب زبان‌های حاشیه خلیج‌فارس و از کشور عراق هستند، خاطرنشان کرد: گردشگران اروپایی نیز به قم سفر می‌کنند که در این راستا باید ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) در جامعه غیرمسلمان در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه باید تورهای تخصصی ایجاد کنیم که جاذبه فرهنگی و توریستی داشته باشد ادامه داد: باید نگاه فرهنگی قم ترویج شود در این راستا لازم است گردشگری معرفتی برای خواص جامعه ایجاد شود.

عالی‌پور با اشاره به اینکه شناسایی دیگر ظرفیت‌های استان قم نیز باید انجام شود افزود: توجه به گردشگری طبیعی استان قم از موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد و  به دنبال توسعه گردشگری استان هستیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها