خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: این میز و صندلی‌های حکومتی، چسبناک هستند و دل کندن از آن‌ها سخت است و یکی از ویژگی‌های مدیریتی در نظام توحیدی، دل نبستن به پست و مقام است و دل‌خوشی مسئولان باید انجام‌وظیفه و خدمت به مردم باشد.
کد خبر: ۸۷۳۴۳۶۷
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان اظهار داشت: شهدای کارمند برای حفظ انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند و امروز کارمندان باید با اخلاص و تلاش در انجام در وظایف اداری خود و جدیت در پاسخگویی به مردم، راه شهدا را ادامه دهند.

وی افزود: روز دحو‌الارض روزی است که خداوند زمین را از زیر کعبه گستراند و این روز بسیار بافضیلت بوده و اعمال زیادی دارد و روزه در این روز، ثواب 70  سال عبادت را دارد.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: این دو شهید بزرگوار مظهر اخلاص و مجاهدت در دوران ستم‌شاهی بودند و شهیدان رجایی و باهنر، الگو و اسوه برای دولتمردان و مدیران نظام ما هستند.

آیت‌الله نمازی ادامه داد: شهید رجایی بعد از اخذ رأی اعتماد از مجلس، خود را مقلد امام (ره)، فرزند مجلس و برادر رئیس‌جمهور معرفی می‌کند؛ اگرچه رئیس‌جمهور در آن زمان علیه او بود برای حفظ نظام، حفظ وحدت و تعامل، بر اساس توصیه امام (ره) که فرموده بودند مسئولان باهم متحد باشند، خود را این‌گونه معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد:. باید توجه داشته باشیم، این میز و صندلی‌های حکومتی، چسبناک هستند و دل کندن از آن‌ها سخت است و یکی از ویژگی‌های مدیریتی در نظام توحیدی، دل نبستن به پست و مقام است و دل‌خوشی مسئولین باید انجام‌وظیفه و خدمت به مردم باشد.

آیت‌الله نمازی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با مسجد عنوان داشت: مساجد پایگاه اجتماع، مشورت، مقاومت و حرکت اجتماعی فرهنگی است و تشکیل مسجد از ابتکارات اسلام برای شکل دادن به ارتباطات در محور ذکر، نماز و توجه به خداوند بود و نقش ائمه جماعات در تبیین و ترویج عملی و زبانی مسئله نماز به‌عنوان حقیقتی جذاب و شوق‌انگیز بسیار مهم است.

امام جمعه کاشان اظهار کرد: مسجد باید پایگاه انسان‌سازی، عمران دل و دنیا، مقابله با دشمن، بصیرت افزایی و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی باشد.

وی اضافه کرد: وظیفه امام جماعت علاوه بر اقامه نماز، تبیین دین و ابلاغ احکام دین است و امام جماعت محور مسجد و شغلی مهم و اساسی است و باید با حضور منظم و با گفتگو با مردم، تشکیل حلقه‌های معرفتی و پاسخ به سؤالات جوانان، حق مسجد را ادا کرد.

خطیب جمعه کاشان در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری اذعان داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار 7 سرفصل را به هیئت دولت یادآوری کردند که این سرفصل‌ها اقتصاد مقاومتی، سیاست خارجه، علم و فناوری، امنیت، فرهنگ، برنامه ششم و فضای مجازی است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب با قدردانی از زحمات و تلاش‌های دولت یازدهم در رابطه با گزارش اعضای این هیئت گفتند این گزارش‌ها بسیار خوب بود و باید به اطلاع مردم برسد چراکه سرمایه اصلی، مردم و اعتماد و امید آن‌هاست.

آیت‌الله نمازی ضمن اشاره به سخنان رهبری در باب فرهنگ تصریح کرد: فرهنگ یک اولویت بسیار مهم کشور است و بنده طرفدار فشار و اختناق در عرصه فرهنگ نیستم؛ بلکه به آزاداندیشی اعتقاد راسخ دارم، اما آزاداندیشی به معنای ولنگاری و اجازه دادن به دشمن برای ضربه زدن به ریشه ایمان جوانان نیست و سؤال این است که چرا باید تئاتر یا فیلمی تولید شود که تیشه به ریشه ایمان جوانان بزند؟

وی اظهار داشت: رهبر انقلاب عملکرد دستگاه‌های فرهنگی کشور را در هر دو سطح آفندی و پدافندی ضعیف ارزیابی کردند و بر اهمیت پرداختن به عرصه‌های مختلف فرهنگی تأکید کردند.

امام جمعه کاشان اضافه کرد: ایشان گفتند آیا نباید مسئولان فرهنگی کسی را که عمرش را در خدمت به دین و انقلاب اسلامی گذرانده به فردی که در تمام عمر خود قدمی در راه دین برنداشته و حتی گاهی ضربه هم زده است، ترجیح دهند؟

امام‌جمعه کاشان در رابطه با حوادث جهان اسلام بیان کرد: پلیس فرانسه در روزهای گذشته یک خانم محجبه مسلمان را جلوی چشم مردم برهنه کرده است و علاوه بر برهنه کردن این زن، او را به خاطر داشتن حجاب جریمه کرده، سوال این است که آیا این حقوق بشر و آزادی از نگاه غرب است که می‌خواهند آن را به ما یاد بدهند!

وی در ادامه افزود: موج جدید فشار بر شیعیان پاکستان آغازشده و تعدادی از علما و روحانیون در پاکستان و افغانستان دستگیر و از سرنوشت آن‌ها اطلاعی در دست نیست. با توجه به افزایش حملات گروهک تروریستی داعش در کشورهای غربی، دوسوم مردم آلمان می‌ترسند قربانی یک جنایت شوند و خواستار اقدامات امنیتی دولت هستند.

آیت‌الله نمازی در پایان تبیین کرد: براساس اسناد افشا شده، ملک فهد پادشاه اسبق آل‌سعود 31 سال قبل با خانم تاچر نخست‌وزیر وقت انگلیس قرارداد 40 میلیارد پوندی برای خرید هواپیماهای جنگی امضا کرده است و این‌ها از 40 سال قبل برای حمله به کشورهای مسلمان برنامه‌ریزی داشته‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها