مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ گفت: در حال انجام مراحل برپایی درمانگاه تک تخصصی اطفال در محله بریانک منطقه 10 شهرداری تهران هستیم؛ این فعالیت در روزهای 10 و 11 شهریور اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۳۴۳۶۵
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، نظام الدین طباطبایی، مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ درباره اعزام تیم به مناطق مختلف شهرداری تهران در شهریور ماه گفت: با توجه به برنامه ریزی که در سال 95 در قسمت درمان و تیم‌های اضطراری جامعه پزشکی تهران انجام دادیم، محله‌هایی که نیمه برخوردار هستند و خانواده‌های ضعیفی از نظر مسائل اقتصادی دارند در سطح تهران شناسایی شدند تا خدماتی را به آنان ارائه دهیم.
وی در ادامه افزود: در هر منطقه شهرداری به ویژه مناطق شهرداری 10 تا 22 یک محله را انتخاب می‌کنیم و داخل این محلات چند کار را انجام خواهیم داد.
طباطبایی، با بیان اینکه در اولین قدم به دنبال مشخص شدن مشکلات و آسیبهای حوزه سلامت در هر کدام از مناطق شهرداری هستیم، گفت: به عنوان مثال منطقه 15 تهران نزدیک به 730 هزار نفر جمعیت دارد اما در این منطقه با این عظمت فقط 2 بیمارستان خیریه و با کیفیت نامناسب وجود دارد که یکی از این بیمارستانها نیز برای نیروهای مسلح است و عموم مردم قادر به استفاده از آن نیستند.


 در مناطق مختلف تهران به اصلاح معایب سلامت ‌می‌پردازیم

وی در ادامه افزود: در واقع تلاش می‌کنیم تا بر اساس تحلیل مستند و اخذ اطلاعات از بیمارستان، داروخانه، پلی‌کلینیک‌های هر منطقه شهرداری تهران، ضعف‌های حوزه سلامت را پیدا کرده و با اصلاح معایب شبکه سلامت را کامل کنیم.


مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه برای اولین بار است که در تهران به وسیله شهرداری هر منطقه و معاونت درمان دانشگاه این فعالیت را انجام می‌دهیم، بیان کرد: در این باره کارهای آموزشی طراحی شده تا در داخل مدارس و سالن اجتماعات شهرداری انجام دهیم و مباحث پیشگیری و بهداشت را به وسیله اساتید حوزه بسیج جامعه پزشکی آموزش دهیم.


وی ادامه داد: در کنار این فعالیت‌ها دو یا سه روز را انتخاب می‌کنیم تا خدمات ویژه به تمامی محلات در هر منطقه ارائه دهیم.


طباطبایی، درباره شیوه اجرای ارائه خدمات درمانی به مناطق مختلف تهران گفت: از ابتدای سال در منطقه 19 شهرداری در داخل بوستان ولایت فعالیت را به شکل بیمارستان صحرایی آغاز کردیم و در آن زمان به شکل همزمان رزمایش امداد و نجات با این طرح اجرا شد.


وی در ادامه افزود: در مرداد ماه نیز در منطقه شهرک رضویه کاروان 50 نفره در حوزه تخصصی چشم، امور مربوط به آن را از ابتدا تا انتها شامل معاینه، دید اولیه، بینایی سنجی، اپتومتری و معاینه تخصصی چشم را برای بیماران انجام دادند و داروها همچنین عینک به شکل رایگان به آنان تحویل داده شد.


طباطبایی، تصریح کرد: در ادامه ارائه خدمات از تعداد 1200 نفر مراجعه کننده تعداد 204 نفر برای عمل جراحی کاتاراکت و گلوکوم به بیمارستان فارابی مراجعه کردند و اقدامات مددکاری لازم برای آنان انجام شد.


برپایی درمانگاه تک تخصصی اطفال در منطقه بریانک

وی با اشاره به اینکه در حال برپایی درمانگاه تک تخصصی اطفال در منطقه بریانک هستیم، خاطرنشان کرد: این فعالیت در در روزهای 10 و 11 شهریور ماه در محله بریانک در منطقه 10 شهرداری اجرایی خواهد شد که در حال پیگیری برای اجرای آن در مدرسه دخترانه شهید مردانی هستیم.


وی در ادامه افزود: یک تیم 50 نفره از متخصصان اطفال، گفتار درمانی، مشاوره‌های تغذیه، روانشناس، مددکار ، کار درمانی، فیزیوتراپی و داروخانه در منطقه بریانک ارائه خدمت خواهند کرد که نوزادان تا سن 14-15 سالگی را شامل می‌شود و تلاش می‌کنیم در این منطقه نیز به 1200 نفر خدمت ارائه دهیم.


ارجاع بیماران نیازمند به خدمات پاراکلینیکی به بیمارستان امام(ره)

مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بیمارانی که نیاز به بستری یا کارهای تشخیصی و آزمایش‌های تخصصی، ام آر آی یا کارهای پاراکلینیک دارند به بیمارستان امام (ره) و مرکز طبی معرفی می‌شوند و خدمات را دریافت کنند.


برپایی درمانگاه تک تخصصی زنان در منطقه 16 تهران

طباطبایی، با بیان اینکه درمانگاه تک تخصصی زنان را در 23 و24  شهریور در منطقه 16 تهران و در محله باغ آذری اجرایی خواهیم کرد، گفت: این اقدامات در حال انجام و پیگیری است تا در درمانگاه تک تخصصی زنان امور مربوط به بانوان اجرایی شود و امیدواریم تا انتهای سال در هر ماه 2 بار حرکت جهادی را در محلات محروم تهران انجام دهیم.

ارسال نظرات