خبرهای داغ:
رئیس بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: در سطح استان حدود ۸۰ طرح هادی نیمه تمام وجود دارد که برای تکمیل آن ۱۶ میلیارد تومان اعتبار لازم است.
کد خبر: ۸۷۳۴۲۲۸
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ایوب عزیزی اظهار داشت: در راستای طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در استان آذربایجان غربی کار ساخت 68 هزار مسکن روستایی آغاز شد و کار اجرایی 64 هزار از واحدهای مسکن روستایی تا کنون به اتمام رسیده است.

عزیزی در رابطه با اجرای طرح هادی روستایی نیز بیان کرد: تا سال گذشته از مجموع روستاهای استان 845 روستا باقی مانده بودند که شامل طرح هادی می‌شدند که اگر ما روال عادی را طی می‌کردیم حداقل هشت تا 9 سال طول می‌کشید تا به نتیجه برسیم تا طرح هادی تهیه شود اما به تازگی با حمایت استاندار و تفاهمنامه‌ای که در این زمینه با امور روستایی منعقد شد تمامی روستاهای بالای 20 خانوار دارای طرح هادی می‌شوند.

وی با بیان این‌که اکنون تمامی روستاهای بالای 20 خانوار به صورت 100 درصدی دارای طرح هادی هستند گفت: برای مطالبات این طرح مشاور بنیاد یک طرح اولویت دار را برای اجرا پیشنهاد کرد و از دو هزار 220 روستای بالای 20 خانوار استان حدود 500 روستا دارای اولویت برای اجرا بوده‌اند و 30 روستا هم که در سال 94 طرح هادی آن اجرا شده است با سقف اعتبار 15 میلیار تومان در هفته مبارک دولت به بهره‌برداری می‌رسند که یکی از این طرح‌ها طرح هادی روستای جمبوغه با اعتبار 450 میلیون تومان است.

رئیس بنیاد مسکن آذربایجان غربی تصریح کرد: بنیاد مسکن صدور سند مالکیت تمامی روستاهای بالای 20 خانوار و شهرهای زیر 25 هزار نفر را با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک پیگیری می‌کند و خوشبختانه تا کنون 173 هزار واحد از اماکن روستایی داری سند مالکیت شده است.

عزیزی بیان کرد: در این راستا انتظار می رود با همکاری ثبت اسناد و املاک حدود 12 هزار مسکن شهری و روستایی سند ثبتی شان صادر شود.

وی گفت: در حال حاضر حدود 80 طرح هادی نیمه تمام که حدود 65 درصد پیشرفت دارند در سطح استان وجود دارد که قرار است از محل اعتبارات سال 95 تأمین اعتبار و تکمیل شوند که برای تکمیل هر کدام از روستاها حدود 200 میلیون تومان اعتبار لازم است.

ارسال نظرات