رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: بی‌شک وضعیت اقتصادی کشور در زمان کنونی، با همان روحیه ایثار و از خودگذشتگی و خلوص نیت بسیجیان قابل حل است.
کد خبر: ۸۷۳۴۲۲۶
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، به مناسبت سالروز شهادت مهدی عراقی و روز بسیج اصناف، مراسم گرامی‌داشتی با حضور مسئولان استانی، اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه، روسای اتاق‌های اصناف، اتحادیه‌های صنفی و کسبه و بازاریان، خانواده شهدای اصناف و اعضای شورای قشر بسیج اصناف در محل سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد.

در این مراسم مهدی چمران با تاکید بر اینکه نقش مهم بسیج اصناف کشور را نمی‌توان نادیده گرفت اظهار داشت: در این رابطه پایه‌گذار اولیه بسیج در کشور به صورت عملی شهید چمران بوده که از روزهای نخستین انقلاب اسلامی در فکر تشکیل بسیج و سپاه بود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: وی با آغاز عملیات خرابکارانه در کردستان و خوزستان، مردم را بسیج کرده و به آنجا برد و با پاکسازی کردستان در عرض 15 روز، حماسه آفرید.

وی با تاکید بر اینکه قدرت شهادت‌طلبی رمز پیروزی رزمندگان اسلام و بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس بود تصریح کرد: بی‌شک قدرت شهادت انسان را به پیروزی رسانده و سلاحی قدرتمندتر و برنده‌تر از آن وجود ندارد، برای همین دشمنان استکباری از این سلاح واهمه دارند.

چمران با اشاره به اینکه زمانی که دشمن مرزهای جنوب استان را زیر آتش حملات خود گرفت، به برکت وجود نیروهای مردمی و ستاد جنگ‌های نامنظم توسط شهید چمران، شهر اهواز از سقوط حتمی نجات یافت افزود: در آن زمان سلاح و مهمات کشورمان در جنگ توسط کشورهایی همانند آمریکا و انگلیس تامین می‌شد اما خوشبختانه هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران با سلاح‌های بومی خود قدرت و اقتدار خود را به جهانیان نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در سایه خوداتکایی صنایع دفاعی در کشور ساخته شد اظهار داشت: در شرایطی که در دوران هشت سال دفاع مقدس تمامی کشورها پشتیبان و حامی صدام بودند اما رزمندگان اسلام با توکل بر خداوند متعال و با همت نیروهای بسیجی توانستند از خاک میهن دفاع کنند.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور با ابراز تاسف از اینکه امروز استکبار جهانی، با مسائل اقتصادی و تحریم‌ها، کشورمان را مورد محدودیت و محاصره قرار می‌دهد گفت: با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای با صداقت وارد شد اما استکبار جهانی خباثت و بدعهدی کردند.

چمران بیان کرد: متاسفانه هم‌اکنون برخی گمان می کنند که اگر جمهوری اسلامی ایران دست دوستی به سوی آمریکا و اسرائیل دراز کند تحریم‌های ظالمانه برداشته می‌شود تصریح کرد: این در حالی است که در زمان شاهنشاهی، روابط دولت با ایالات متحده و رژیم صهیونیستی بسیار صمیمانه بوده اما کشورمان با مشکلات فراوان اقتصادی، تجاری، کشاورزی و بی‌سوادی مواجه بود.

وی با تاکید بر اینکه باید متکی به نیروهای توانمند کشورمان باشیم اظهار داشت: در این باره بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید درون‌زا بوده و تمامی نیازمندی‌ها در داخل کشور تولید شود و از سوی دیگر، بی‌شک وضعیت اقتصادی کشور در زمان کنونی، با همان روحیه ایثار و از خودگذشتگی و نیز خلوص نیت بسیجیان قابل حل است.

ارسال نظرات