مجهزترین مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی کشور با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در محور آزاد راه قم ـ تهران در سومین روز هفته دولت افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۳۴۱۶۷
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی حمل و نقل و پایانه‌های استان قم، مجهزترین مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی کشور با اعتباری بالغ بر 44 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در محور آزاد راه قم- تهران در سومین روز هفته دولت افتتاح شد. 
 
داود کشاورزیان در آئین بهره‌برداری از مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی مهر و ماه در محل این مجتمع در محور آزادراه قم- تهران کیلومتر 7 برگزار شدبا اشاره به سیر تحولات ساخت‌وساز مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: تاکنون بیش از 600 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در کشور ساخته شده و همین تعداد نیز در حال ساخت است ویا در مرحله صدور موافقت اصولی است. 
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی به صورت زنجیره‌ای و برند سازی این مجموعه‌ها افزود: باید این گونه مجموعه‌ها با استاندارهای  بین المللی ساخته‌شده و پتانسیلی که درکشور وجود دارد  در قالب‌های کوچکتر در مسیرهایی که نیازمند هستند در سطح کشور گسترش توسعه یابند. 
 
 معاون وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: تلاش ما در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این است که حتی الامکان مجموعه‌های بین راهی به صورت زنجیره‌ای تعریف و ساخته شوند زیرا که این مجموعه‌ها می‌توانند در نظارت بر عرضه کیفیت خدمات وسرویس  ارائه شده به مسافرین وهمچنین آموزش وعملکرد پرسنل را بر عهده بگیرند. و در این زمینه کمک حال دولت باشند. 
 
وی افزود: زمانی که این مجموعه‌ها به صورت زنجیره‌ای و برند شکل بگیرند و سطح بندی و طبقه بندی شوند می‌تواند خدمات متنوع ومتفاوتی را به قشرهای مختلف مردم ارائه نمایند. 
 
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این مطلب که این دست فعالیت‌ها در کشور ما هنوز جایش خالی است بیان داشت: باید سطح خدمات  و نوع خدماتی  که در مجموعه‌های زنجیره‌ای ارائه می‌شود مشخص وتعریف شده باشد تا مراجعین اطلاع داشته باشد که این نوع از مجتمع‌ها چه نوع خدمات را عرضه می‌کند. 
 
معاون وزیر راه و شهر سازی با انتقاد از مسیر طولانی صدور موافقت اصولی جهت ساخت‌وساز و همچنین مدت کوتاه استعلام‌های صادرشده جهت ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی افزود: تلاش شده است با دادن  اختیارات بیشتر به استان‌ها، افزایش  زمان اعتبار مجوزها صادره و امضاء تفاهم‌نامه با استاندارها در خصوص مبنا قرار گرفتن استعلامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در روند صدور موافقت اصولی تسریع شود. 
 
به گفته وی، کندی در صدور مجوزهای لازم جهت ساخت‌وساز مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی نتیجه‌ای جز اتلاف زمان و سرخوردگی سرمایه گذار ندارد. 
 
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ارائه گزارشی مختصر از عملکرد سازمان راهداری در دولت یازدهم  گفت: پروژه تجهیز راه‌ها کشور به دوربین‌های ثبت تخلف و سامانه اطلاع‌رسانی 141 اجرای شده به شکلی که نصب و راه‌اندازی دوربین‌های ثبت سرعت از یکسال گذشته آغازشده و تا دو سال آینده 2000 دوربین در محورهای شریانی کشور نصب و راه‌اندازی می‌شود. 
 
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در رابطه با سامانه اطلاع‌رسانی 141 تمامی اطلاعات تردد شمارها و دوربین‌های نظارت تصویری که نیازمند مسافرین می‌باشد از طریق ارسال پیامک، سایت و نصب اپلیکیشن در اختیار مردم قرارگرفته است.
 
ارسال نظرات