امام جمعه باشت با اشاره به برگزاری کنسرت‌ها بیان داشت: اسلام با موسیقی و هنر مخالف نیست اما اینکه عده‌ای بخواهند به بهانه کنسرت و موسیقی ناهنجاری ایجاد کنند و به ارزش‌ها اهانت کنند و پارتی شبانه به راه بیندازند آن هم با پول نظام اسلامی و بیت‌المال، پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۸۷۳۴۱۱۵
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
به گزارش حبرگزاری بسیج از یاسوج حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه شهرستان باشت ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته باشت ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: از بهترین نشانه تقوا راست‌گویی انسان در زندگی است، انسان باید با صداقت حرف بزند و در یک کلام با صداقت زندگی کند.

امام جمعه باشت گفت: قرآن کریم می‌فرماید در آخرت مهلت‌ها به پایان می‌رسد و انسان در آخرت هیچ کار و عمل صالحی نمی‌تواند انجام دهد و لذا آنجا عذرخواهی و درخواست پذیرفته نخواهد شد.

حجت‌الاسلام عبودی در خطبه دوم با تبریک هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر بیان داشت: آن دو شخصیت حقیقتا نمادی از خدمت بی‌منت به مردم بودند و آن دو شخصیت مصداق اصلی مدیریت پاک و متعهد بودند و در عظمتشان همین کافی است که ایام شهادت این دو شهید عزیز را به هفته دولت نامگذاری کردند.

این خطیب جمعه با اشاره به اهداف نامگذاری هفته دولت افزود: اولین هدف یاد خود این شخصیت‌ها و الگو گرفتن از آنهاست.

وی ادامه داد: رجایی و باهنر دو انسان خدایی، مخلص، متعهد و اهل حلال و حرام الهی بودند.

عبودی گفت: شهید رجایی رئیس جمهور شد اما همچنان لباس‌هایی که زمانی با آن‌ها دستفروشی می‌کرد را دور نینداخت و همچنان لباس‌ها را در محل کارش نگه داشت و هر از چند گاهی به آن‌ها سر می‌زد که رجایی تو این بودی و حالا رئیس‌جمهور شدی.

امام جمعه باشت بیان داشت: دومین هدف از نامگذاری یادآوری و تقدیر و تشکر از خدمات دولت و نظام اسلامی است که همه دولت‌ها در نظام اسلامی تلاش می‌کنند. 

*کنایه به مدیران و مسؤولان شهرستان

وی با تشکر از زحمات فرماندار باشت اظهار کرد: جا داشت حداقل در این هفته دولت، مسؤولان و مدیران شهرستانی این جمعه به باشت می‌آمدند و در نماز جمعه کنار فرماندار می‌نشستند.

عبودی تصریح کرد: همه دولت‌ها باید نقد بشوند اما نقد منصفانه یعنی نقدی که غرض شخصی در آن نباشد لذا مقام معظم رهبری فرمود نقد همراه با ارائه پیشنهاد و راهکار یعنی وقتی گفتی این خوب نیست باید راهکارش را هم بیان کنی.

*گلایه شدید امام جمعه باشت از استاندار

این خطیب جمعه باشت با بیان اینکه از فرماندار هیچ گلایه‌ای ندارم اما نسبت به استاندار گلایه‌هایی هست بیان داشت: نسبت به استاندار گلایه دارم.

وی گفت: ائمه جمعه استان بارها و مکرر بنای کار را بر این گذاشتند که با مجموعه دولت همدل باشند لذا در سفر رئیس جمهور این را اثبات کردیم گر چه بعضی از رسانه‌ها شیطنت کردند اما از این جهت گلایه از استاندار داریم که چرا از همه به جزء ائمه جمعه استان تقدیر کرد.

عبودی ادامه داد: این جا عرض می‌کنم که آقای استاندار هم بداند که خودش این را خواست و این گونه عمل کرد و در آستانه سفر رئیس جمهور تنها قشری را که با آن‌ها جلسه‌ای برگزار نکرد ائمه جمعه استان بود.

وی تصریح کرد: مردم بدانید بعد از آنکه رئیس‌جمهور و هیأت همراه آمدند و برگشتند و ائمه جمعه هم همراه مسئولان بودند، هیچ تقدیر و تشکری صورت نگرفت هر چند که ما نیاز به تقدیر نداریم اما این را بی‌حرمتی می‌دانیم.

امام جمعه باشت گفت: توقع از استانداری که در مصاحبه‌هایش حرف از همدلی می‌زند بیشتر از این است لذا خیال نکنید که ائمه جمعه جدا از دولت هستند؛ ما یک مجموعه هستیم و نباید اینگونه برخورد شود.

وی با اشاره به روز مبارزه با تروریسم گفت: امروز می‌بینیم که تروریسم در دنیا گسترده‌تر شده و مردم مخصوصا مسلمانان مظلوم را به خاک و خون می‌کشد و تنها کشوری که در این حلقه سالم مانده و امنیت کامل و آرامش گرانقیمتی دارد جمهوری اسلامی ایران است.

این خطیب جمعه ادامه داد: حامیان تروریسم بدانند خودشان گرفتار خواهند شد کما اینکه بعضی از این کشورها الان گرفتارند،ترکیه ضربه‌اش را خورد و قطر و امارات هم اعلام خطر کردند.

عبودی با اشاره به سخنان رهبری در جمع ائمه جماعات درباره مسجد سکولار بیان داشت: مسجد سکولار مسجدی است که مردم بگویند در مسجد باید فقط نماز خواند و به مسائل دیگر توجه نشود.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند در مسجد اگر به مسائل سیاسی توجه نشود و ائمه جماعات و هیأت امنا و کانون‌های فرهنگی تحلیل سیاسی نداشته باشند این مسجد سکولار است.

امام جمعه باشت با اشاره به برگزاری کنسرت‌ها بیان داشت: اسلام با موسیقی و هنر مخالف نیست اما اینکه عده‌ای بخواهند به بهانه کنسرت و موسیقی ناهنجاری ایجاد کنند و به ارزش‌ها اهانت کنند و پارتی شبانه به راه بیندازند آن هم با پول نظام اسلامی و بیت‌المال، پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: همه می‌دانید اکثر این کنسرت‌ها لهو و لعب دارند و در آن‌ها به ارزش‌ها بی‌حرمتی می‌شود.

ارسال نظرات