کد خبر: ۸۷۳۴۱۰۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
خبرگزاری بسیج:به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران: امروز دکتر محسن ضرغام،فرماندار شهرستان قدس به مناسبت هفته دولت،پیش از خطبه های نماز جمعه گفتند:دولت تدبیر وامید دولتی است که وظیفه آن بیان خدمت،بیان اقدامات و خدمات است،وجوانان نیز نسبت به آینده خود باید امیدوار باشند،چون وظیفه دولت تدبیر امید بیان خدمت و اقدامات و خدمات است.
دکتر محسن ضرغام به دستاوردهای دولت دکتر روحانی پرداختند و اضافه کردند:دست آوردها و اقدامات دولت تدبیر و امید را در چند حوزه سیاسی داخلی،سیاسی خارجی،شایسته سالاری،فرهنگی،اجتماعی،امنیت،اقتصادی،نفتی،کشاورزی،مسکن مهر و نرخ ارز بیان خواهم کرد.
اول سیاست داخلی:در سیاست داخلی دولت تدبیر امید به منظور ایجاد هماهنگی هرچی بیشتر میان جریانهای سیاسی وازبین بردن اختلافات میان احزاب رویکرد اعتدال ومیانه روی را در پیش گرفت.
دوم سیاست خارجی:دولت تدبیر امید با اصولی همچون:حکمت،عزت و مصلحت برنامه هایش راپیش برد.
سوم شایسته سالاری و انتخاب کابینه و عدم تعهد به احزاب و گروهای سیاسی توام بااستقبال از تکثر آراء و نظرات کارشناسان و لحاظ کردن دولت فراجناحی و ایجاد فضای باز و غیر امنیتی کردن و سوق دادن دولت به سمت و سوی قانون مداری.
چهارم حوزه فرهنگی:ایجاد فضای باز وبا نشاط فرهنگی و ایجاد گشایشهایی چون آزادی مطبوعات وتوسعه فیلم سازی و بهبود وضعیت دانشگاه ها.
ششم در حوزه اجتماعی:اجرای طرح بیمه سلامت برای نخستین بار درکشور به صورتی که تمام  ایرانیان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار گرفتند و تلاشی بود برای دور کردن رنج وبیماری و هزینه های ناشی از آن.
هفتم حوزه امنیت:ما برآنیم که همه خاورمیانه در آتش و جنگ است ولی کشور ما به برکت تلاش دولت و تلاش نیروهای نظامی ،انتظامی و امنیتی  وبه ویژه تلاشهای ماموران گمنام امام زمان(عج)در وزارت اطلاعات،که امروز کشور ما نه تنها امن ترین در خاور میانه است،بلکه امن ترین کشور در دنیا است.
هشتم در حوزه اقتصادی که خود چند بخش دارد،1-افزایش رشد اقتصاد ارزی6و8دهم درصد در سال91،به مثبت چهارو چهار دهم درصد در امسال،وپیش بینی رشد اقتصاد5درصد تا پایان سال.
2-کاهش نرخ تورم40درصدی به کمتر9درصد.
3-تولید افزایش نفت از یک میلیون بشکه در روز در سال91به دو میلیون بشکه در روز که نقد میفروشیم و نقد پولش را خواهیم گرفت.
4-افزایش و خودکفایی محصولات کشاورزی:افزایش تولید گندم از4ونیم تن در سال92به10ونیم تن،که با افتخار میگوییم در بخش گندم به خودکفایی رسیده ایم.
5-تکمیل مسکن مهر:امروز50درصد از مسکن مهر تکمیل شده است که این مسئله یکی از چالش بر انگیز ترین طرح کشور بود.
6-تقویت نرخ ارز و ایجاد ثبات اقتصادی،در شرایطی که سال91و92ماشاهد یک تلاتمی در حوزه اقتصادی و ارزی بودیم.
دکتر ضرغام در ادامه سخنرانی خود به مناسبت هفته دولت به بودجه عمرانی شهرستان قدس اشاره کردند و تصریح کردند:بودجه عمرانی شهرستان40درصد افزایش یافته است،که به رقم 20میلیارد تومان رسیده است،وبازم ان شاءا....شاهد افزایش بیشتر آن خواهیم بود.
این مقام مسئول در پایان سخنان خود در نماز جمعه این هفته به افتتاح پروژه های خود به مناسبت هفته دولت در آینده  این شهرستان پرداختند و ابراز امیدواری کردند: به همت دولت مردان ما و بخصوص شهردار  محترم و شورای شهر ما در چهارشنبه آینده(دهم شهریور)پروژه های موثری در آسایش  و رفاه مردم،ازجمله:افتتاح و بهره برداری از مجموعه آتی تئاتر شهر با هزینه ای بالغ به 25میلیارد تومان-افتتاح وبهره برداری از سالن ورزشی چند منظوره-افتتاح و بهره برداری از ساختمان و امدادو حوادث و فاضلاب-افتتاح و بهره برداری از مدارس خییر ساز-افتتاح و بهره برداری از مخزن آب آشامیدنی-بهره برداری از تعدادی آمبولانس در بیمارستانهاو درمانگاهای شهرستان-کلنگ زنی و احداث رفع خروجی از محور چیتگر و پروژهای دیگر،که همه از برکت هفته دولت برای آسایش مردم شهرستان قدس است.
ارسال نظرات