خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

باید از به‌کارگیری افراد رشوه‌گیر در مسئولیت‌ها پرهیز شود

امام جمعه همدان گفت: باید از سپردن مسئولیت‌ها به افراد رشوه‌خوار و کسانی‌که به احکام دین خدا بی‌توجه هستند پرهیز کرد.
کد خبر: ۸۷۳۴۰۵۵
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: سعادت این دنیا و جهان آخرت توسط رعایت تقوای الهی برای انسان‌ها حاصل می‌شود.

وی با تبریک هفته دولت گفت: سبب نام‌گذاری این هفته به‌نام هفته دولت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر است که توسط منافقین کوردل به درجه شهادت نائل آمدند و امروز الگویی شایسته برای تمامی دولتمردان هستند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه انسان برای رفع نیازهای گوناگون و بی‌نهایت خود ناگزیر از زندگی جمعی است، اظهار داشت: در زندگی اجتماعی و گروهی انسان‌ها، ناگزیر اختلافات و تعارضاتی به‌وجود می‌آید که به‌منظور رفع این مشکلات و ایجاد نظم در اجتماع نیاز به تاسیس حکومت و دولت است و این توصیه عقل و شرع است.

وی با بیان اینکه توصیه تمام ادیان آسمانی و دین اسلام تشکیل حکومت و زمامداری توسط صالح‌ترین، توانمندترین و عدالت محورترین انسان‌هاست، گفت: ملت‌ها اگر آگاهی داشته باشند و انسان‌های صالح را برای حکومت روی کار آورند و حکومت‌هایی بر پایه عدالت شکل بگیرند در واقع سعادت خود را رقم زده‌اند.

محمدی با تاکید براینکه ارتقاء فهم و درک انسان‌ها از تسلط افراد ظالم بر امور آن‌ها جلوگیری می‌کند، افزود: براساس روایات اسلامی هر اندازه مردم به‌دنبال خیر و صلاح و نیکی باشند خدمتگذارای صالح‌تر بر آنان مسلط می‌شوند افزود حاکمانی که بر مردم حکومت می‌کنند متناسب با لیاقت و شایستگی آنان هستند.

وی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) گفت: باید از سپردن مسئولیت‌ها به افراد رشوه‌خوار و کسانی‌که به احکام دین خدا بی‌توجه هستند پرهیز کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از روحانیون و ائمه جماعات اظهار داشت: سفارشات و توصیه‌های معظم له در مورد مساجد و روحانیون باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

وی با قدردانی از حضور بانوان ورزشکار در عرصه‌های المپیک با حجاب اسلامی گفت: این حرکت بانوان ایرانی مایه افتخار و شایسته الگو شدن برای همه بانوان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار