خبرهای داغ:
وزیر دادگستری:

آموزش و فراگیری کودکان استثنایی نیازمند اهتمام جدی است

وزیر دادگستری با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اصلی و بزرگ ما بحث آموزش، تربیت و فراگیری کودکان استثنایی است، گفت: باید در این زمینه اهتمام جدی داشت چراکه این افراد هم فرزندان و سرمایه‌های کشور هستند.
کد خبر: ۸۷۳۴۰۴۰
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی امروز در آئین افتتاح مدرسه استثنایی شهرک بهشتی همدان، با بیان اینکه باید خدمات به جامعه آسیب‌دیده کشور به بهترین شکل ممکن با تقویت بودجه بهزیستی ارائه شود، افزود: ضمن اینکه جذب خدمات خیرین در این حوزه می‌تواند بخش بزرگی از کاستی‌ها را پوشش دهد.

وی با ابراز خرسندی از توجه و احساس مسئولیت مسئولان استان همدان نسبت به فرزندان استثنایی اظهار کرد: 3 هزار و 355 نفر دانش‌آموز استثنایی در استان همدان وجود دارد که خدمات ویژه نیاز دارند به طوری که از این تعداد، یک هزار و 600 نفر در مراکز استثنایی به طور مستقیم تحت آموزش قرار دارند و مابقی تحت نظارت ویژه در سایر واحدهای آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه آمار موجود نشان می‌دهد دانش‌آموزان استثنایی شناسنامه و سوابق دارند و به نیازمندی‌هایشان توجه شده است، تصریح کرد: وظیفه همه ما است که نسبت به فرزندانمان توجه داشته باشیم.

وی تأکید کرد: بنده به عنوان رئیس مرجع ملی حقوق کودک در کشور مسئول پیگیری حقوقی و مسائل عمومی این فرزندان هستم به طوریکه یکی از رسالت‌های اصلی و بزرگ ما بحث آموزش، تربیت و فراگیری کودکان استثنایی است و باید در این زمینه اهتمام جدی داشت چرا که این افراد هم فرزندان و سرمایه‌های کشور هستند و با مشکلاتی که دارند، باید خود را آماده کرده و خدمات مناسبی ارائه دهیم.

پورمحمدی یادآور شد: برای دانش‌آموزان استثنایی دختر مدرسه ویژه‌ای در شهرستان همدان آماده شده است و 90 دانش‌آموز به خوبی می‌توانند در این مرکز تربیت شوند و تحصیل کنند.

وی عنوان کرد: باید سایر مردم و خیرین را هم فعال کرده و برای مشارکت دادن در چنین اموری از آنها دعوت کنیم به طوری که خوشبختانه مردم و خیرین ما انگیزه‌های زیادی دارند و همکاری و تلاش می‌کنند و دولت نیز باید بستر این تلاش‌ها را فراهم کند که این موقعیت در کشور فراهم است.

وزیر دادگستری افزود: باید از تمام ظرفیت‌ها کمک بگیریم و صرفا همه کارها به دوش دولت نباشد چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند تمام بار را به دوش بکشد.

وی اظهار کرد: دیگران هم باید مشارکت کنند و خوشبختانه در جامعه ما افراد زیادی داریم که آمادگی حضور دارند و مهم این است که ما راه درست را نشان دهیم و مسئولان کمک کرده و ایجاد انگیزه کنند تا از خدمات آنها بهره‌مند شویم.

پورمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: درست است که شهیدان باهنر و رجایی به عنوان بزرگمردان عرصه خدمت به عنوان رئیس جمهور و نخست وزیر شناخته می‌شوند اما در واقع آنها متعلق به جامعه آموزش و پرورش بوده و فرهیختگان بزرگمردی بودند که تمام زندگی و عمرشان در عرصه آموزش گذشت و حتی پس از انقلاب عمده عمر خدمت‌شان در این عرصه بود سپس به آن سمت‌ها دست یافتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار