خبرگزاری بسیج: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس تاکید کرد که شهرستان ری باید نماینده مستقل و شورای شهر مستقل داشته باشد تا امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن سریع تر رشد کند.
کد خبر: ۸۷۳۴۰۲۴
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محسن علیجانی زمانی، با اشاره به فراهم بودن زیر ساخت های لازم از جمله فرمانداری ویژه و ادارات مستقل، در شهرستان ری گفت: جدای از بحث استقلال ری از تهران، حق مردم منطقه است که نماینده و شورای شهر مستقل داشته باشند تا بشود در امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن گام برداشت.  

وی گفت: مقام معظم رهبری، ری را قبله تهران نامیدند که این موضوع نشان از اهمیت این منطقه دارد و اگر بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم، رشد این شهرستان در همه زمینه ها اوج می گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس یادآور شد: مردم شهرستان ری در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سازندگی، دفاع از حرم اهل بیت، حضور در انتخابات های مختلف و ... بسیار فعال بوده اند اما هنوز همه حقوق این مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه پرداخت نشده است.

علیجانی تصریح کرد: ما مصوبه ای در مجلس شورای اسلامی داشتیم که طبق این مصوبه، در محدوده شهرری، تجریش و تهران یک شورا تشکیل شود. طبق اسناد و مدارکی هم که قانونگذار و شورای نگهبان تایید کرده است، وزیر کشور به صورت مکتوب نامه ای در این زمینه به شورا ارسال کرده، اخیرا فرماندار شهرستان ری هم به دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نامه نوشته و بنده هم به عنوان نماینده مردم به رئیس مجلس نامه نوشته ام که باید نام ری و تجریش در کنار تابلوی تهران قرار بگیرد.

 وی اذعان کرد: به نظر می رسد که وقتی ری و تجریش در تهران ادغام شود، هویت شهری آن از بین می رود. بنابراین باید نام ری و تجریش در کنار تهران در تابلوی شورای شهر قرار بگیرد و همه مسئولان کمک کنند استقلال ری اتفاق بیفتد.

 

ارسال نظرات