خبرهای داغ:
مدیرکل استاندارد استان قم:

48 جایگاه سوخت CNG در استان قم استاندارد‌سازی شد

مدیرکل استاندارد استان قم گفت: طی سه سال اخیر، بر اساس 16 آیتم بحرانی، 48 جایگاه سوخت CNG در استان قم استاندارد‌سازی شده و تأییدیه استاندارد به آن‌ها تعلق گرفته است.
کد خبر: ۸۷۳۳۹۵۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
48 جایگاه سوخت CNG در استان قم استاندارد‌سازی شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، منصور فرزانه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته 64 و در پنج ماه نخست سال جاری 28 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحد‌های تولیدی استان قم صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان قم ادامه داد: طی سه سال اخیر 2 هزار و 609 واحد تولیدی موجود در سطح استان قم توسط اداره استاندارد قم مورد بازرسی قرار گفته‌اند.

وی افزود: برای کنترل بازار استان قم، در سه سال اخیر 16 هزار و 579 مرکز عرضه کالا در سطح استان قم توسط اداره استاندارد قم مورد بازرسی قرار گرفتند.

فرزانه با بیان اینکه کنترل صحت و ایمنی وسایل بازی پارک‌ها و تجهیزات شهربازی‌ها از دیگر وظایف اداره استاندارد است، عنوان کرد: سال گذشته تجهیزات و وسایل‌بازی موجود در 352 زمین‌بازی، پارک و شهربازی موجود در سطح استان قم مورد بازرسی قرار گرفت و در پنج ماه نخست سال جاری نیز تجهیزات 137 پارک و زمین‌بازی در سطح استان قم مورد بازرسی قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان قم ادامه داد: در سه سال اخیر 120 جایگاه سوخت CNG در سطح استان قم برای استانداردسازی تجهیزات و افزایش ایمنی برای شهروندان مورد بازرسی قرار گفته است و در دو سال اخیر 48 جایگاه سوخت CNG در استان قم بر اساس 16 آیتم بحرانی استاندارد‌سازی شده و تأییدیه استاندارد به آن‌ها تعلق گرفته است.

وی از انجام 4 هزار و 204 آزمون ناز‌ل‌های سوخت مایع توسط اداره استاندارد قم در این استان طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: آزمون نازل‌های سوخت مایع در هر سال در دو مقطع زمانی انجام می‌شود و دوره اول آن در سال جاری در شهریور ماه انجام خواهد شد.

فرزانه در ادامه از بررسی 4 هزار و 176 وسیله سنجش سبک یا همان ترازو‌ی مغازه‌ها و واحد‌های صنفی موجود در استان قم خبر داد و عنوان کرد: از میان چهار هزار و 176 وسیله سنجش سبک مورد بررسی قرار گرفته در استان قم، 66 درصد آنها مجاز و 34 درصد آنها غیر مجاز بوده‌اند.

مدیرکل استاندارد استان قم ادامه داد: از میان 34 درصد از وسایل سنجش سبک موجود در سطح استان قم که غیر مجاز بودند، 14 درصد از آن‌ها خطایشان به نفع مشتری و 20 درصد آن‌ها خطایشان به ضرر مشتری بود.

وی افزود: طی سه سال اخیر 31 گواهی معیار مصرف انرژی برای صنایع انرژی‌بر، توسط اداره استاندارد استان قم صادر شده است.

فرزانه اضافه کرد: در سال گذشته 10 گواهی صادرات، 797 مجوز واردات و 24 گواهی تأیید نوع موتورسیکلت توسط اداره استاندارد استان قم صادر شده و 10 استاندارد ملی نیز توسط این اداره تدوین شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار