خبرهای داغ:
اولین آموزشگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با حضور معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قم افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۳۳۹۴۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
اولین آموزشگاه تراش سنگ‌های قیمتی در قم افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، اولین آموزشگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با حضور معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم و جمعی از هنرمندان شامگاه پنج‌شنبه همزمان با هفته دولت در منطقه نیروگاه قم افتتاح شد.
این آموزشگاه ۱۰ رشته را به علاقمندان برای آموزش ارائه می‌دهد که از میان آنها می‌توان به گوهر تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی(تراس دامله)، تراش فست، گوهرشناسی، سازنده زیورآلات سنتی، مخراج کاری، قلم زنی و جواهر شناسی روی فلزات، طراحی طلا و جواهر با رایانه، طلاسازی، طراحی کلاسیک زیور آلات مقدماتی و پیشرفته، حکاکی و نقش برجسته کاری روی سنگ‌های نیمه قیمتی، خوشنویسی روی سنگ‌های نیمه قیمتی و حجم سازی سنگ‌های نیمه قیمتی اشاره کرد.

این آموزشگاه دارای دو بخش کارگاه تراش سنگ و کارگاه نقره سازی است.

آموزشگاه تراش سنگ گامی در جهت آموزش بازار محوری
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این که چه اقداماتی برای جلوگیری از خام فروشی انجام می‌دهید، ابراز کرد: یکی از مشکلات اساسی ما خام فروشی سنگ‌های قیمتی و استفاده نکردن از ارزش افزوده است که وجود چنین آموزشگاهی و استادان برجسته می‌تواند در جهت اشتغال زایی بسیار مؤثر باشد.

تلاش برای رایگان کردن آموزش
سید حسن رضوی بیان کرد: ما با حمایت میراث فرهنگی و اداره کار با در اختیار دادن اعتباراتی تلاش می‌کنیم تا بتوانیم آموزش هنرجویان را رایگان کنیم.

وی افزود: همچنین باید تسهیلات بانکی را نیز به سمت حمایت از ایجاد مشاغل خرد و خانگی پیش ببریم.
ارسال نظرات